مدیر حوزه های علمیه کشور در اردکان عنوان کرد

ظرفیت مشکلات فکری و اجتماعی جامعه در حوزه های علمیه وجود دارد/ کسانی که وارد حوزه می شوند رسالت سنگینی بر دوش دارند

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به سابقه طولانی مدارس علوم دینی گفت: ظرفیت مشکلات فکری و اجتماعی جامعه در حوزه های علمیه وجود دارد.
کد خبر: ۹۰۰۲۱۳۴
|
۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، آیت الله علیرضا اعرافی در گردهمایی سالیانه طلاب و فضلای شهرستان اردکان ضمن تبریک سال جدید و حلول ماه رجب در بخش اول سخنان خود به مقوله توحید و فقر ذاتی بشر پرداخت و گفت: اساس اخلاق و همه وجود بشر توحید است و ما باید توحید را در جان خود تقویت کنیم. اگر بخواهیم به توحید پی ببریم باید به نقطه مقابل آن توجه کنیم. یکی از مفاهیم کلیدی که ما را به خدا می‌رساند فقر و نیاز جهان و انسان به خداوند است. هرچه این احساس فقر در درون انسان عمیق‌تر باشد خدایی‌تر خواهد شد. حوزه جای توحید است. افتخار حوزه‌های علمیه این است که افرادی در آن تربیت شده اند که فقط بنده خدا بوده اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امروز یکی از نیاز‌های اصلی حوزه و روحانیت این است که ذات و هویت روحانیت را باور کند، پایبند باشد و عمق دهد و برای رسیدن به هدف، آشنایی با تاریخ حوزه و روحانیت یک امر مهمی است. در مجموعه مدیریت حوزه در تلاش هستیم که طلاب در سال‌های اول، آشنایی عمیق تری با تحول تاریخی حوزه پیدا کنند.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: یکی از راز‌هایی که حوزه‌های علمیه توقف نکرد و رشد کرده است هجرت‌های بزرگی بود که در شرایط فشار‌های سخت صورت می‌گرفت. حوزه ریشه ۱۴۰۰ ساله دارد. حوزه یک پیوست و زنجیره تاریخی دارد و هیچگاه انقطاع پیدا نکرده است. حوزه‌های ما در بعضی از مقاطع در نقطه عطف و سرنوشت ساز تاریخی قرار گرفتند و کار‌های بزرگی را رقم زدند. حوزه می‌تواند بر همه مشکلات فکری و اجتماعی فائق شود این ظرفیت در درون این نهاد اجتماعی بزرگ وجود دارد. روحانیت و حوزه در عصر انقلاب در حساس‌ترین شرایط تاریخی خود قرار دارد. کسانی که وارد حوزه می‌شوند رسالت سنگینی بر دوش دارند.
وی در پایان اظهار داشت: در دور جدید مدیریت قرار بر این گذاشته شده است که با یک نگاه جامع و راهبردی هم آسیب شناسی انجام شود و هم آراء و ایده‌های سطوح مختلف حوزه جمع بندی شود. طلاب می‌توانند با استفاده از سامانه سفیر با مدیریت حوزه در ارتباط باشند. قریب به ۱۰۰ طرح مهم در بخش‌های مختلف حوزه در دست اقدام است. امروز حرکت مدیریت حوزه با یک تئوری و نظریه مدیریتی در حال تنظیم شدن است و در چند ماه آینده اولین برنامه ۵ ساله حوزه‌های علمیه منتشر خواهد شد. در این مسیر با تصویب مجلس شورای اسلامی حوزه‌ها با بدترین شرایط بودجه در سال‌های اخیر مواجه بوده اند.
در ابتدای این برنامه امام جمعه اردکان در سخنان کوتاهی ضمن خیرمقدم به همه روحانیون و طلاب بویژه حضرت آیت الله اعرافی مدیر محترم حوزه‌های علمیه کشور بر وحدت و همدلی هرچه بیشتر روحانیون تأکید کرد.
حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر، لازمه تأثیرگذاری هرچه بیشتر حوزه و روحانیت در مسائل شهر را همراهی، هم دلی، تحمل و مدارای بیشتر نسبت به یکدیگر با وجود سلایق و گرایش‌های مختلف دانست.
ارسال نظرات
آخرین اخبار