حجت الاسلام و المسلمین محسن کاتبی مسئول سازمان بسیج طلاب استان مازندران :

حضور روحانیون و طلاب در راهیان نور همانند دوره دفاع مقدس اثر گذار است

همچنان که در زمان جنگ ما نقش روحانیت ، نقش کلیدی و موثر بود و در راستای ارتقای معنوی رزمندگان اسلام نقش به سزایی داشته است ، اگر ما توجه ویژه به اعزام مبلغین روحانی و مبلغین روحانی خواهر در بین اعزام خواهران نداشته باشیم آن اثر لازم را که باید مطلوب باشد شاید به دست نیاوریم .
کد خبر: ۹۰۰۲۱۴۲
|
۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، همچنان که مستحضرید حرکت عظیم فرهنگی معنوی راهیان نور محلات را ما داریم دنبال می کنیم و در جلسات ستاد راهیان نور ستاد سپاه کربلا مقرر شد به خاطر اینکه در رشد و تعالی زائرین محترم بتوانیم نقش موثری ایفا کنیم مقرر شد که همراه هر اتوبوس از کاروان زائران به راهیان نور یک روحانی هم همسفر بشوند و این روحانی بتواند آن نقش فرهنگی ،معنوی و محتوایی این همایش عظیم و این کار بزرگ فرهنگی را بتواند دنبال بکند .
من یادم می آید اول امسال نشستی با مدیر کل آموزش فرهنگی ستاد راهیان نور داشتیم . مدیر کل فرهنگی ابتدای سال بیان می کردند که ما از اعزام دانش آموز به مناطق راهیان نور خودداری می کنیم به خاطر اینکه اثر و ثمری از این راهیان نور مشاهده نمی کنیم.
برگشتیم بهش گفتم شما بازدهی و ثمر این راهیان نور را در چه می بینید و گفت ثمره ی این راهیان نور باید این طور باشد که وقتی دانش آموزان من وارد مدارس می شوند صف نماز جماعت مدارس پر رونق تر بشود و اخلاق و رفتار و منش و کردار دانش آموزان من تغییر پیدا بکند و من این تغییر را مشاهده نکردم .
وقتی در ابتدای نیمه ی دوم سال 96 برای مرحله ی دوم اعزام راهیان نور دانش آموزی داشتیم اقدامات اولیه را انجام می دادیم نشستی که ستاد راهیان نور با مسئولین و مدیر کل فرهنگی آموزش و پرورش داشت ایشان اشاره داشت به اینکه امسال یکی از دوره های خوب و پر رونق و پر معنویت این سفر راهیان نور برای دانش آموزان بود و منشا برکات و خیرات زیادی بود و این نبود (ایشان مسئول مدیرکل فرهنگی آموزش و پرورش اشاره داشت )جز حضور پر رنگ روحانیون در این عرصه ی فرهنگی .
همچنان که در زمان جنگ ما نقش روحانیت ، نقش کلیدی و موثر بود و در راستای ارتقای معنوی رزمندگان اسلام نقش به سزایی داشته است ، اگر ما توجه ویژه به اعزام مبلغین روحانی و مبلغین روحانی خواهر در بین اعزام خواهران نداشته باشیم آن اثر لازم را که باید مطلوب باشد شاید به دست نیاوریم .
الحمد لله و المنه در برنامه ریزی که صورت گرفته است تا پایان اعزام راهیان نور محلات قریب به 320 کاروان در قالب 320 اتوبوس فعلا پیش بینی شده است و این رقم احتمال افزایش هم دارد و ما پیش بینی بر این هست که برای هر اتوبوس یک مبلغ روحانی و برای اتوبوس هایی که زائرین خواهر هستند مبلغه خواهر استفاده بکنیم و تا به الان که خدمت شما گزارش می دهم قریب به 160 روحانی تا الان اعزام شدند .

مسئولین ستاد اردویی که مستقر در اندیمشک و خرمشهر هستند می گویند این دوره اعزام دوره ی فوق العاده خوبی بود و دوره بسیار پر معنویت و پر باری بود و حضور روحانیون بسیار پر رنگ به چشم می آمد و ما باید همین روند را ادامه بدهیم تا ان شاالله بتوانیم آن اثر معنوی و فرهنگی که در راستای ارتقای بنیه معنوی زائران که غالب زائران ما از نسل جوانان هستند بتوانیم آن اثر لازم را انشا الله را داشته باشیم .

ارسال نظرات
پر بیننده ها