سفیر جمهوری اسلامی ایران در لاهه در مراسم جشن نوروز خبر داد :
مراسم جشن نوروز و آغاز سال نو با حضور جمع کثیری از ایرانیان مقیم هلند و به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران درشهر لاهه برگزار گردید.
کد خبر: ۹۰۰۲۲۰۹
|
۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲

دکتر علیرضا جهانگیری سفیر جمهوری اسلامی ایران در این مراسم طی سخنانی با گرامیداشت همزمانی فصل بهار طبیعت با بهترین ماههای خدا شامل  رجب، شعبان و رمضان را نوید بخش سالی نکو دانست و تصریح کرد : ظرف سالهای اخیر شاهد رشد مناسبات دوجانبه با کشور هلند و افزایش تبادل هیاتهای عالی رتبه بین دو کشور بوده ایم و در همین چارچوب وزرای امور خارجه ،اقتصاد و زیر ساختهای هلند به جمهوری اسلامی ایران سفر نموده و در مقابل جناب اقای دکتر ظریف وزیر امورخارجه و وزیر کشاورزی کشورمان به هلند سفر نموده اند .

سفیر کشورمان افزود : در چهار سال قبل حجم روابط تجاری کشورمان با کشور هلند حدود  250 میلیون  یورو بود،در حالیکه اکنون و در پایان سال 1396 ارزش مبادلات اقتصادی با هلند به یک میلیارد  و 670 هزار یورو رسیده است و امیدواریم با توجه به نامگذاری سال 97 به عنوان حمایت از کالاهای ایرانی بتوانیم برنامه افزایس حجم صادارت غیر نفتی برای حمایت از کالای ایرانی را اجرائی نموده  و در سال 1397 حجم روابط تجاری دو کشور به  بیش از دومیلیارد  یورو برسد. در سال پیش رو برای معرفی کالاهای ایرانی برنامه ریزی کرده ایم. 

دکتر علیرضا جهانگیری افزود ، در حوزه مبادلات فرهنگی  بین ایران و هلند  موزه پرسپولیس در هلنددائر شده است و موزه ایران باستان با بیش 190 اثر باستانی از ایران در اوایل ماه ژوئن آینده در هلند دائر  خواهد شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران همچنین تصریح کرد : بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه در خدمت 50 هزار ایرانی مقیم هلند بوده  و آماده  ارائه خدمات  به هلندیهایی که خواهان سفر به ایران هستند می باشد . وی با اشاره به حرکت سفارت به سمت کاهش مراجعات حضوری ارباب رجوع برای صرفه جوئی در وقت و هزینه آنها ،ابراز امیدواری نمود تا پایان سال 1397پنجاه درصد خدمات وکارهای کنسولی از طریق پست انجام شود. دکتر جهانگیری افزود :آمار صدور روادید طی چهار سال گذشته از چهار هزار روادیددر سال  به سالانه بیش از سیزده هزار روادید رسیده است و در این مدت در جهت تسهیل و الکترونیکی نمودن ارائه خدمات ،سرویس های تاک، چابک و EVISA طراحی و راه اندازی شده است.

در مراسم جشن نوروز همچنین چند تن از هنرمندان سینما و تلویزیون اعزامی از کشورمان هومن حاجی عبداللهی ،محمد رضا علیمردانی ومجتبی احمدی ،برنامه های شاد ومتنوعی از قبیل مسابقه ، شعر خوانی و موسیقی را اجرا نمودند بود که مورد استقبال شرکت کنندگان وحضار قرار گرفت.

در حاشیه مراسم نیز نمایشگاهی از آثار خطاطی و هنری استاد کاوه تیموری یکی از هنرمندان کشورمان برقرار شده بود.

ارسال نظرات