کاستی‌های اقتصادی کشور سبب نام‌گذاری با محوریت اقتصاد شده

مدرس دانشگاه گفت: در چند سال اخیر نام‌گذاری سال‌ها از سوی رهبری معظم انقلاب رویکرد اقتصادی داشته و علت آن را می‌توان در بعضی کاستی‌های اقتصادی کشور جست‌وجو کرد.
کد خبر: ۹۰۰۲۲۱۱
|
۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹

عبداله نظری کارشناس ارشد حقوق عمومی و مدرس دانشگاه  در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از لرستان اظهار داشت: مسئله خطیر نام‌گذاری سال‌های مختلف در روز آغازین هرسال از سوی مقام معظم رهبری نوعی جهت‌دهی به مردم و دولت و همچنین به معانی اولویت‌بخشی و ترسیم نقشه راه به‌منظور نیل به اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی و مبین حرکت به‌سوی توانمندی‌هایی است که قطعاً زمینه‌ساز اهتزاز پرچم ایران اسلامی در عرصه منطقه‌ای و جهانی است.

وی افزود:در چند سال اخیر نام‌گذاری سال‌ها از سوی رهبری معظم انقلاب رویکرد اقتصادی داشته و علت آن را می‌توان در بعضی کاستی‌های اقتصادی کشور جست‌وجو کرد که گاها تبدیل به ابزار اصلی فشار جبهه استکبار بر کشورمان در قالب تحریم‌های ظالمانه گشته؛ تحریم‌هایی که اتحاد ملت را نشانه گرفته اما با لطف الهی این توطئه‌های خبیثانه ناکارآمد گشته و روزبه‌روز اتحاد ملت و استحکام نظام مقدس بیشتر می‌گردد.
این استاد دانشگاه عنوان کرد: نوروز امسال نیز رهبری معظم انقلاب اقدام به نام‌گذاری سال جدید کرده و بسان سال‌های اخیر مسئله اصلیِ امسال را، مسئله اقتصاد و معیشت مردم خواند و با تأکید بر «تولید ملی» به‌عنوان محور اساسی در حل مشکلات اقتصادی، نام و شعار امسال را «حمایت از کالای ایرانی» قراردادند.

وی گفت: حمایت از کالای ایرانی در شرایط اقتصادی که اکنون کشور ما در آن به سر می‌برد یک امر کاملاً معقول و منطقی است که مقام معظم رهبری بارها بر روی آن تأکید کرده‌اند اما متأسفانه بنا به دلایل مختلفی مورد غفلت واقع‌شده و امروز ما شاهد حضور گسترده کالاهای وارداتی در کشور هستیم درحالی‌که کالاهای مشابه داخلی از سوی مصرف‌کنندگان چندان مورد استقبال قرار نمی‌گیرد و همین امر عاملی گشته که کشور با مشکلاتی همچون بیکاری مواجه می‌شود.

نظری تصریح کرد: مخاطب شعار امسال با توجه به ابعاد گستره آن آحاد مردم، دولت، تولیدکنندگان داخلی و سازمان‌ها و نهادهای مرتبط می‌باشند. مردمی که در جایگاه مصرف‌کننده باید با تغییر فرهنگ مصرفی خود، الگوی مصرف خود را به‌سوی کالای ایرانی سوق دهند و بنا توصیه مؤکد رهبری انقلاب به‌جای پیروی از مد و برند گرایی به مصلحت کنونی جامعه که حمایت از تولیدات داخلی است، توجه کنند.
وی افزود: دولت نیز (صحیح یا غلط) به‌عنوان متولی اقتصاد کشور باید نقش حمایتی خود را از تولید داخلی به‌خوبی ایفا کرده و با ایجاد بستر امن و حمایتی برای تولیدکنندگان داخلی، مسیر رشد اقتصادی از دریچه تولیدات داخلی را هموار سازد.
این مدرس دانشگاه با بیان اینکه تولیدکنندگان داخلی نیز باید از فرصت شعار سال برای کیفی سازی تولیداتشان استفاده کنند، عنوان کرد: بخش اعظمی از مسئولیت تحقق شعار امسال بر دوش خود تولیدکنندگان داخلی است. درواقع تولیدکنندگان داخلی باید از بسترهای ایجادشده بهره برده و با تولید کالاهای باکیفیت، مصرف‌کنندگان را به خرید کالای ایرانی ترغیب کرده و خود را از زیر سایه سنگین محصولات وارداتی خارج نمایند.
وی خاطر نشان کرد: سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با این بحث همچون رسانه ملی نیز می‌بایست با اشاعه فرهنگ مصرف کالای داخلی، پیام‌های ارزنده‌ای در حمایت از کالای ایرانی در اختیار جامعه قرار دهد. همچنین رسانه ملی بنا به مصلحت امروز کشور باید ممنوعیت تبلیغ کالاهای خارجی دارای مشابه ایرانی باکیفیت را مدنظر قرار دهد.

مدرس دانشگاه خاطر نشان کرد: به هر ترتیب حمایت از کالای ایرانی همان لبیک به اقتصاد مقاومتی است و برای اجرایی نمودن سیاست‌ اقتصاد مقاومتی کلیه مسئولین باید در قالب کار جهادی تلاش حداکثری خود را برای تحقق شعار امسال بکار ببندند و در کنار مسئولین تولیدکنندگان داخلی و مردم نیز باید همت مضاعفی به کار بسته و در کنار هم به تقویت تولید کالای ایرانی یاری رسانند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات