خبرهای داغ:
معاون عمرانی استاندار:

افزایش ۳۰ درصدی بازدید از اماکن دیدنی استان قزوین

امسال ۳۰ درصد افزایش بازدید از مکان های دیدنی استان قزوین از سوی گردشگران داشته ایم که این امر، اتفاق بسیار خوبی برای استان است‌
کد خبر: ۹۰۰۲۲۶۷
|
۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۲

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین علی فرخزاد معاون امور عمرانی استانداری در آئین افتتاح اولین جشنواره و‌نمایشگاه گردشگری غذایی استان قزوین بیان کرد: برنامه های مختلفی در تمام نقاط استان طراحی و اجرا شده تا بتوانیم استان قزوین را به گردشگران معرفی کنیم.

وی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده توانستیم قزوین را به عنوان مقصد گردشگری معرفی کنیم و این جشنواره ها موجب می شود.

معاون عمرانی استاندار اظهار کرد: امسال ۳۰ درصد افزایش بازدید از مکان های دیدنی استان قزوین از سوی گردشگران داشته ایم که این امر، اتفاق بسیار خوبی برای استان است‌.

فرخزاد افزود: ایجاد چنین فضاهایی نیاز به تلاش چندین ماهه از سوی دیتگاه های ذیربط دارد و این امر با همکاری شهرداری و اداره میراث فرهنگی و شرکت نمایشگاه های استان قزوین انجام شده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

 

گردشگری ایران غول خفته

در ادامه محمد علی حضرتی ها ضمن تجلیل از شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین و گروه صبا و همکاری شهرداری و سایر دستگاه ها بیان کرد: سلیقه مردم در حوزه گردشگری دائما در حال تغییر است و در دنیا اتاق فکرهایی برای جهت دهی سلیقه گردشگری مردم وجود دارد.

وی عنوان کرد: بعضی کشورها با برنامه ریزی های دقیق توانسته اند سال ها جایگاه خود را در صنعت جذب توریست حفظ کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین اظهار کرد: تعبیر ما در مورد گردشگری ایران غول خفته است که اگر بیدار شود می تواند سرنوشت ما را در حوزه اقتصادی تغییر داده و از صنعت تک قطبی صادرات نفت نجات دهد.

حضرتی ها ادامه داد: ما باید جریان سازی کنیم‌ و یکی از موضوعات که می تواند در معرفی استان اثرگذار باشد، گردشگری خوراک و غذا می باشد. کشور ما ظرفیت بسیار بالایی در صنعت غذایی دارد.

وی با اشاره به وجود فضای مجازی از همشهریان خواست تا وجود چنین فضاها و جشنواره هایی را که در استان اتفاق می افتد به شهرخا و استان های دیگر اطلاع رسانی کنند چرا که این امر به صنعت گردشگری و اشتغالزایی کمک شایانی می کند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین یادآور شد: اگر گردشگری در ایران رونق بگیرد مطمئنا استان قزوین یکی از چند استان صدر، در گردشگری خواهد بود.

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها