رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو تبریز در حاشیه بازدید از طرح آرامش بهاری در امامزاده سیدمحمد کججانی(ع) تبریز، از بازدید روزانه بیش از دوهزار نفر از آستان مقدس امامزاده سیدمحمد کججانی (ع) تبریز در قالب طرح آرامش بهاری خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۲۲۷۵
|
۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، حجت الاسلام محمدرضا خلیلی اظهار کرد: طرح آرامش بهاری با برپا کردن خیمه معرفت شامل غرفه کودک، پرسش و پاسخ به مسائل دینی و مذهبی، غرفه چندرسانه ای و اهدای تبرکات در این امامزاده و امامزاده حلیمه خاتون (چرنداب) و همچنین بقعه قیس سردرود (از صحابه های رسول اکرم (ص)) ناحیه دو شهرستان تبریز درحال برگزاری است.

وی با اشاره به برپایی غرفه چندرسانه ای در امامزاده سیدمحمد کججانی افزود: در این غرفه کلیپ هایی در خصوص روشنگری مسائل دینی، مذهبی و سیاسی، عرفان های نوظهور و سبک زندگی ایرانی اسلامی به همراه توضیحات کارشناسان و مبلغان دینی اعزامی از قم برای عموم زائرین برگزار می شود.

حجت الاسلام خلیلی از حضور هفت مبلغ دینی و مذهبی در این طرح خبر داد و گفت: سه مبلغ اعزامی از قم و چهار نفر مبلغ دینی در دو امامزاده و یک بقعه ناحیه دو تبریز حضور دارند که در این کنار این مبلغان از سخنرانان مشهور استان نیز در مراسمات مختلف این امامزادگان استفاده می شود.

وی با بیان اینکه بیش از 40 خادم اصلی و افتخاری در آستان مقدس امامزاده سیدمحمد کججانی مشغول خدمت رسانی به این امامزاده هستند، ادامه داد: این امامزاده دارای پنج نفر هیئت امنا و حدود 8 نفر خادم اصلی (شش نفر خادم آقا و دو نفر خادم خانم) است که سه شنبه های هر هفته به زائران این امامزاده خدمت رسانی می کنند.

حجت الاسلام خلیلی در ادامه با بیان اینکه به طور میانگین روزانه بیش از دوهزار نفر زائر در ایام اجرای طرح آرامش بهاری از این امامزاده بازدید می کنند، اذعان داشت: از این تعداد روزانه بیش از 500 نفر از غرفه کودکان و نوجوانان بازدید می کنند.

وی به برنامه های هفتگی این امامزاده اشاره کرد و گفت: هر هفته سه شنبه از محل نذورات مردمی مراسم ویژه امامزاده برگزار می شود و همچنین طول هفته جشن تلکیف برای دو مدرسه و همچنین هئیات محلی به صورت اردویی در این امامزاده حضور می یابند.

آستان مقدس امامزاده سیدمحمد کججانی در 15 کیلومتری جنوب شرقی تبریز در قبرستان کهن روستایی کججانی واقع شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها