فرماندار اشکذر؛

پاتوق، نمود عینی وحدت و صمیمیت مردمان روستا است

فرماندار اشکذر در آیین افتتاح پنجمین جشنواره پویای نوروزی پاتوق که با حضور سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و جمعی از مدیران استان و شهرستان در روستای هدف گردشگری «شمسی» برگزار شد گفت: پاتوق، نمود عینی وحدت و صمیمیت مردمان روستا است
کد خبر: ۹۰۰۲۲۸۴
|
۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اشکذر؛ همزمان با پنجمین روز فروردین‌ماه و در روزی که به نام «روز شهرستان اشکذر» نام‌گذاری شده است پنجمین جشنواره پویای نوروزی پاتوق با حضور سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، فرماندار اشکذر و جمعی از مدیران استان و شهرستان در روستای هدف گردشگری «شمسی» برگزار شد.
فرماندار اشکذر در حاشیه افتتاح این جشنواره بابیان اینکه افزون بر ۸۰ نفر از روستاییان در قالب سازمان‌های مردم‌نهاد در گردآوری و افتتاح این مجموعه زیبا نقش‌آفرینی کرده‌اند اظهار داشت: جشنواره پاتوق به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین برنامه‌های فرهنگی مردمان دیار آب و آفتاب با بهره‌گیری از سنت‌های دیرینه برای جلب و جذب گردشگر است.
«محمدعلی شاه‌حسینی» با ذکر برخی از اثرات مثبت اجرای این برنامه زنده فرهنگی عنوان داشت: ویژگی‌های بسیاری در این جشنواره فرهنگی، اجتماعی و علمی وجود دارد، ولی آنچه در این برنامه بیش از هر چیز دیگری خودنمایی می‌کند وحدت و صمیمیت در بین مردمان روستای زیبای شمسی است.
وی مهم‌ترین رویکرد این برنامه آیینی را معرفی آداب، رسوم، سنت‌ها و آیین‌های به‌جامانده از گذشتگان برشمرد و بر ضرورت استمرار این قبیل برنامه‌ها باهدف زنده کردن دانش، بینش و ارزش‌های نسل‌های پیشین تأکید نمود.
جشنواره فرهنگی، اجتماعی و علمی پویای نورزی پاتوق در روستای شمسی دهستان رستاق طی پنجمین سال متوالی در ایام نوروز برگزار می‌شود.
در این جشنواره مجموعه اقدامات و فعالیت‌هایی که در این روستا طی سال‌های گذشته انجام‌گرفته تجمیع و به‌صورت زنده برای علاقه‌مندان به اجرا درمی‌آید.
ارسال نظرات