خبرهای داغ:
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم مطرح کرد

تاثیر منفی افزایش قیمت دلار بر صادرات ایران

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم گفت: گران تمام شدن تولید محصولات در کشورمان به دلیل افزایش قیمت دلار موجب می‌شود که صادرکنندگان در زمینه رقابت با رقبای دیگر برای صادرات به کشورهای خارجی دچار مشکل شوند.
کد خبر: ۹۰۰۲۳۲۹
|
۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۶
 تاثیر منفی افزایش قیمت دلار بر صادرات ایران
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، ابوالفضل خاکی با اشاره به افزایش قیمت ارز اظهار کرد: دولت به دنبال کنترل منطقی ارز است، قیمت دلار باید حدود چهار هزار تومان باشد که در صورت کنترل واقعی قیمت دلار امکان رسیدن به این قیمت است.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان برای خرید ماشین آلات و مواد اولیه نیاز به ارز دارند و کاهش قیمت ارز موجب کاهش قیمت تمام شده یک کالا می‌شود، تقویت بخش تولید جلوی واردات بی رویه کالاهای خارجی را می‌گیرد و موجب افزایش صادرات کشورمان خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم افزود: تغییر قیمت دلار باید یک سیر منطقی داشته باشد و قیمت آن با نرخ تورم تغییر پیدا کند، نه این که با ورود چند خریدار عمده به بازار ارز، قیمت آن به صورت ناگهانی افزایش پیدا کند که یک سری افراد سودجو از این افزایش قیمت سود ببرند و پتروشیمی‌ها قیمت محصولات خودشان را به این دلیل بالا ببرند.

خاکی با اشاره به تاثیر قیمت ارز در صادرات اظهار کرد: افزایش قیمت ارز و به تبع آن افزایش قیمت محصولات پتروشیمی موجب شده است که قیمت تمام شده کالاهای تولیدی در ایران افزایش پیدا کند و این مساله موجب کاهش صادرات خواهد شد، باید کنترل قیمت ارز در کشور ادامه پیدا کند تا هم بتوانیم تولید کنیم و هم صادرات داشته باشیم.

وی ادامه داد: گران تمام شدن تولید محصولات در کشورمان به دلیل افزایش قیمت دلار موجب می‌شود که صادرکنندگان در زمینه رقابت با رقبای دیگر برای صادرات به کشورهای خارجی دچار مشکل شوند، ترکیه به عنوان یکی از رقبای اصلی کشورمان برای کاهش صادرات ایران به عراق تلاش می‌کند، افزایش قیمت دلار موجب افت صادرات کشورمان می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: دولت باید به دنبال کاهش حجم دستگاه‌های دولتی و نیز کاهش هزینه‌های جاری این دستگاه‌ها باشد تا بتواند اعتبارات بیشتری را به بخش‌های زیرساختی اختصاص بدهد.

ارسال نظرات