پژوهشگر و نخبه دانش‌آموزی در گفت و گو با بسیج:

عزت و اقتدار ملی را مرهون ایثار شهیدان هستیم

پژوهشگر و نخبه دانش‌آموزی گفت: حس و حالی که در شلمچه داشتم باعث غرورم شد اینکه چگونه رزمندگان اسلام با وجود تمامی سختی‌ها با ایمان و اعتقاد راسخ در برابر تمامی دشمنان چون کوه ایستادند و اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور به تصاحب دشمن درآید.
کد خبر: ۹۰۰۲۳۴۴
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰

سمیه دوخایی، پژوهشگر و نخبه دانش‌آموزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به کار تحقیقاتی خود گفت: از سال دوم دبیرستان شروع  به انجام یک کار پژوهشی درخصوص نانوتکنولوژی و با محوریت نانو ذرات کردم که در حوزه صنعت کاربرد دارد.

وی علاقه و استعدادش  را از دلایل موفقیتش در این حوزه دانست و گفت: برای فعالیت در عرصه پژوهش «حمیدرضا اکبرزاده» به عنوان استاد مشوق من بودند که خیلی مرا برای ادامه راه در این زمینه تشویق می کرد.

این نخبه دانش‌آموزی تصریح کرد: تصمیم دارم پس از کنکور قوی‌تر در این زمینه ورود کنم و تلاش دارم تا در یکی از رشته‌های دانشگاهی و پذیرش در یک دانشگاه عالی کارهای تحقیقاتی خود را ادامه دهم.

دوخایی با اشاره به حضور خود در سرزمین‌های نور گفت: در دوره دانش‌آموزی با حضور هم‌کلاسی‌هایم عازم مناطق عملیاتی جنوب شدم. حس و حالی که در شلمچه داشتم باعث غرورم شد اینکه چگونه رزمندگان اسلام با وجود تمامی سختی‌ها با ایمان و اعتقاد راسخ در برابر تمامی دشمنان چون کوه ایستادند و اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور به تصاحب دشمن درآید.

این نخبه دانش‌آموزی با اشاره به نامگذاری شعار سال تحت عنوان «حمایت از کالای ایرانی» تصریح کرد: به شخصه در این زمینه بسیار کم تجربه هستم ولی معتقدم اگر ایده یا تحقیقی داریم بایستی در اختیار صنایع قرار دهیم تا در این زمینه با تولید انبوه در راستای این شعار گام بردارند.

دوخایی خاطرنشان کرد: نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه بسیار موثر است و چنانچه از سوی دولت نیز مورد حمایت قرار گیرند می‌توان در مسیر درست حرکت کرد و این شعار را محقق ساخت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات