یک زائر فرمهینی با اشاره به ضعف نظام آموزش کشور افزود: متاسفانه نظام آموزشی ما خیلی به معرفی سیره شهدا نپرداخته است واگر بتوانیم به مانند کشورهای دیگر سربازان و قهرمانان جنگ را خوب معرفی کنیم بی‌شک می‌توانیم رشادت دلیرمردان و رزمندگان دوران دفاع مقدس را در جامعه تبیین سازیم.
کد خبر: ۹۰۰۲۳۴۷
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹

آسترکی از زائران فرمهینی راهیان نور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به اینکه اولین سالی است که توفیق بازدید از مناطق عملیاتی جنوب را به همراه خانواده داشته است، گفت: مادرم هر سال نیت می کرد و به این مناطق می‌آمد ولی در تمام این سال ها توفیق زیارت نصیب ما نمی‌شد.

وی افزود: خوشبختانه امسال شرایط کاری فراهم شد و توانستیم به همراه خانواده به این سفر معنوی بیائیم. از اینکه روزهای سال جدید را در این مناطق حضور یافته‌ای بسیار خرسندم و معتقدم که شهدا خودشان ما را طلبیدند.

این زائر فرمهینی با بیان اینکه حس و حالی غیرقابل توصیف در هویزه داشته است، تصریح کرد: تا لحظه‌ای که پای در این مناطق بگذارم شهید «علم‌الهدی» را نهمی‌شناختم و اصلا درباره زندگی و رشادت های این شهید چیزی نمی دانستم.

آسترکی ادامه داد: باوجود اینکه پدرم از جانبازان دوران دفاع مقدس است و همیشه از رشادت‌ها و عملیات های مختلف هشت سال دفاع مقدس برایم می‌گفت ولی اصلا نام شهید «علم الهدی» را نشنیده بودم و معتقدم در این زمینه دچار ضعف هستیم اینکه نتوانسته‌ایم اسطوره‌‌هایی نظیر این شهید والامقام را به نسل جوان انقلاب معرفی کنیم.

وی با اشاره به ضعف نظام آموزش کشور افزود: متاسفانه نظام آموزشی ما خیلی به معرفی سیره شهدا نپرداخته است واگر بتوانیم به مانند کشورهای دیگر سربازان و قهرمانان جنگ را خوب معرفی کنیم بی‌شک می‌توانیم رشادت دلیرمردان و رزمندگان دوران دفاع مقدس را در جامعه تبیین سازیم.

این زائر فرمهینی تصریح کرد: کاروان‌های راهیان نور نقش موثری در معرفی سیره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد و آنچه را که با حضور در این مناطق می‌توان درک کرد، با هزاران بار شنیدن از پیشکسوتان و تماشای فیلم‌های جنگی نمی‌توان نمی‌توان به دست آورد.

آسترکی با اشاره به وظیفه و مسئولیت خود در تحقق شعار سال تحت عنوان «حمایت از کالای ایرانی» گفت: اگر تولیدکنندگان کیفیت کالاهای تولیدی را ارتقا ببخشند و مسئولان نیز از کالاهای داخلی استفاده کنند به طور قطع مردم نیز با الگوگیری از مسئولان از کالاهای ایرانی استفاده می کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات