خبرهای داغ:
مدیر آستان مقدس امامزاده سیدمحمد کججانی(ع) تبریز خبر داد؛

تجهیز امامزاده سیدمحمد کججانی به سیستم گرمایشی و سرمایشی ‎

مدیر آستان مقدس امامزاده سیدمحمد کججانی(ع) تبریز در حاشیه اجرای طرح آرامش بهاری در این امامزاده از تجهیز این امامزاده به سیستم گرمایشی و سرمایشی در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۲۳۶۶
|
۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، یحیی نبی پور در حاشیه اجرای طرح آرامش بهاری در این امامزاده در خصوص اقدامات عمرانی اظهار کرد: از یک ماه پیش در این امامزاده تجهیزات سرمایشی و گرمایشی با اعتباری افزون بر ۶۸۰ میلیون تومان درحال نصب است که امیدواریم تا اواخر این ماه این تجهیزات تکمیل شود.

وی افزود: همچنین قسمت شمالی این امامزاده به دلیل نبود تیرک برق در تاریکی به سر می برد که توانستیم با تخصیص اعتباری افزون بر ۱۰ میلیون تومان، هشت تیرک برق از اداره برق اندیشه به این منطقه کشیده شود.

نبی پور همچنین از رنگ آمیزی و سفیدکاری ستون ها و دیواره های امامزاده خبر داد و گفت: همچنین داخل امامزاده کانال کشی پنل سبز با اعتباری افزون ۲۰ میلیون تومان در دست احداث است.

وی همچنین به سقف آینه ای این امامزاده اشاره کرد و گفت: سقف آینه ای این امامزاده نیز درحال اجراست که از خیرین و مردم استان درخواست می کنیم در اجرای این امر به کمک این آستان مقدس بشتابند.

 آستان مقدس امامزاده سیدمحمد کججانی در ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی تبریز در قبرستان کهن روستای کججانی واقع شده است.

قبرستان کججان متعلق به سده ششم و هفتم هجری است که در نوع خود بی نظیر و میراثی است برجای مانده از پیشینیان که حرف های ناگفتنی زیادی را در خود نهان دارد. این قبرستان در ضلع شمالی امامزاده قرار دارد.

ضریح مطهر امامزاده جلیل القدر واجب التعظیم حاج سیدمحمد کججانی از نوادگان حضرت امام زین العابدین (ع) از محل نذورات زوار و با نظارت اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در سال ۱۳۸۴ ساخته و نصب شده است. پوششی از پارچه سبز رنگ روی سنگ مزار را پوشانده و دو شمعدانی روی آن قرار دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها