توسط نجاتگران آذربایجان شرقی در طرح امداد و نجات نوروزی 97 انجام شد؛

72 عملیات امدادی/ انتقال 51 مصدوم به مراکز درمانی/امدادرسانی به 328 تن از هموطنان آسیب دیده

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی از انجام 72 عملیات امدادی و انتقال 51 مصدوم به مراکز درمانی در طول اجرای طرح امداد ونجات نوروزی 97 خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۲۳۷۲
|
۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان، مثنی حیاتی در تشرح خدمات امدادی جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در طرح نوروزی 97 گفت: از زمان اجرای طرح امداد و نجات نوروزی؛ 25 اسفند سال 96 تا 5 فروردین 97، نجاتگران مستقر در پایگاه های امداد جاده ای ثابت و پست های امدادی موقت و سیار با انجام 72 عملیات امدادی به 328 تن از هموطنان آسیب دیده از انواع حوادث امدادرسانی کرده اند.

 

وی ادامه داد: 75 درصد عملیات های انجام شده مربوط به حوادث و سوانح جاده ای بوده که نجاتگران علاوه بر امدادرسانی به مصدومان و مجروحان تصادفات جاده ای،  نسبت به سه مورد اطفا حریق و 11 مورد رها سازی گرفتاران از میان آهن پاره های خودروهای تصادفی با استفاده از ست های برش خودروهای نجات اقدام کرده اند.

حیاتی خاطر نشان کرد: در طول 10 روز گذشته 68 تن از مصدومان  توسط نجاتگران مستقر در پایگاه ها و پست های امداد و نجات نجات یافته که از این تعداد 17 تن بصورت سرپایی در سر صحنه حوادث درمان و 51 تن بعد از انجام کمک های اولیه توسط آمبولانس های جمعیت هلال احمر به نزدیکترین مراکز درمانی و بیمارستان ها انتقال داده شده اند.

 

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان از هموطنان خواست ضمن  رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و نکات ایمنی در صورت مواجه با حوادث مراتب را با شماره تلفن 112 به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات های امدادی جمعیت هلال احمراستان  اطلاع دهند تا در اسرع وقت نسبت به امدادرسانی لازم اقدام شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها