خبرهای داغ:
زائرین اعزامی از سپاه ناحیه امام سجاد (ع) شهرستان قزوین مزار شهید محمدحسین علم الهدی و یاران شهیدش را در هویزه زیارت کردند.
کد خبر: ۹۰۰۲۳۸۶
|
۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۹

به گزارش به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، ظهر امروز زائرین سپاه ناحیه امام سجاد(ع)شهرستان قزوین در قالب کاروان راهیان نور مزار شهید محمدحسین علم الهدی و یاران شهیدش را در هویزه زیارت کردند.

روای مستقر در یادمان منطقه هویزه در خصوص این منطقه گفت: سپاه هویزه، به فرماندهی حسین علم الهدی، از سیصد نیروی رزمی و مردمی تشکیل شده بود که در بین آنان 60 نفر از دانشجویان پیروخط امام، دویست نفر از پاسداران و جوانان عرب شهر هویزه و40 نفر از جوانان مساجد اهواز حضور داشتند.

وی خاطر نشان کرد: درهمان زمان، ارتش عملیات نصر را برای آزاد سازی مناطق جنوب اهواز در15 دی 1359 شروع کرد.چون عملیات درمحدوده جغرافیایی هویزه ودشت حفیربود حسین علم الهدی مسوولیتی ویژه در طرح وانجام عملیات داشت.

این راوی افزود: در این روز نیروهای خودی حدود ۳۰ کلیومتر پیشروی کردند. مرحله دوم عملیات ساعت 8 صبح روز بعد 16دی ماه آغاز شد و نیروهای زرهی و پیاده به سوی پادگان حمید و منطقه جفیر پیشروی کردند و شدیدترین نبرد تانک ها بین لشکر16زرهی ایران ولشکر9زرهی عراق درگرفت که تا ساعت 4 بعدازظهرادامه یافت وتانک های خودی به ناچارعقب نشستند.

وی یادآور شد: دراین هنگام نیروهای تحت امر حسین علم الهدی حدود 1500 متر جلوتر از تانک ها می جنگیدند و ازدستور عقب نشینی بی خبر بودند. آنها به محاصره تانک های دشمن در آمدن مردانه جنگیدند و جزء تعدادی که توانستند به عقب برگردند باقی شهید شدند در این عملیات حدود140تن ازنیروهای خودی و دانشجویان پیرو خط امام ازجمله حسین علم الهدی به شهادت رسیدند.

4001/پ30/ب83

ارسال نظرات
پر بیننده ها