صدا و سیما موظف است برنامه‌های متعددی را در حوزه فرش و صنایع دستی تولید کند تا مردم از این راه درخصوص صنایع دستی موجود در کشور اطلاع‌ دقیق و درستی به دست آورند.
کد خبر: ۹۰۰۲۳۹۱
|
۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تبلیغات در افزایش فروش صنایع دستی بسیار موثر است، گفت: در قانون حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع دستی، صدا و سیما موظف است تا با تبلیغات صنایع دستی مردم را با این هنر ملی بیشتر از پیش پیوند دهد.

علی وقف‌چی افزود: براساس این قانون، صدا و سیما موظف است برنامه‌های متعددی را در حوزه فرش و صنایع دستی تولید کند تا مردم از این راه درخصوص صنایع دستی موجود در کشور اطلاع‌ دقیق و درستی به دست آورند.

وی اظهار داشت: از طرف دیگر در این قانون دولت موظف است مجموعه‌های تاریخی شناخته شده کل کشور را به تولیدکنندگان صنایع دستی بخش خصوصی واگذار کند تا این افراد بتوانند تولیدات خود را در این مکان‌ها که در طول روز بازدیددکنندگان بسیاری دارد، عرضه کنند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌ آثار تاریخی کشور برای کمک به صنایع دستی بهره برد، تصریح کرد: در صورتی که صنایع دستی در مجموعه‌های تاریخی عرضه شوند مردم به اصل و باکیفیت بودن این آثار راحت‌تر اطمینان می‌کنند.

وقف‌چی با بیان اینکه عوامل اجرایی به ویژه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت صنعت، معدن و تجارت از اجرای این قانون غافل شده‌اند، ادامه داد: با توجه به اینکه متولی امور مربوط به فرش وزارت صنعت و تجارت است باید در اجرایی شدن این قانون تکلیف خود را انجام دهند که متاسفانه در این زمینه ضعیف عمل کرده است.

رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در قانون حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع دستی برای هر سازمان و وزراتخانه وظیفه‌ای در نظر گرفته شده است تا از صنایع دستی کشور حمایت شود، خاطرنشان کرد: بیمه، صادرات، نحوه ارائه محصولات صنایع دستی و... موضوعاتی است که در این قانون به آن توجه شده است.

 

 

ارسال نظرات