خبرهای داغ:
شهردار تبریز در بازدید از بخش‌های مختلف بازار تاریخی این کلان شهر، بازار را مهم‌ترین مزیت گردشگری شهر خواند و با تاکید بر دایربودن بخش‌های مختلف این مجموعه تاریخی، در ایام نوروزی، گفت: وقفه در فعالیت بازار، در تضاد با برنامه‌ها و مزیت‌های گردشگری، تجاری و فرهنگی شهر است.
کد خبر: ۹۰۰۲۴۲۵
|
۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، ایرج‌ شهین‌باهر افزود: بازار تبریز به عنوان میراث فرهنگی و اجتماعی شهر، از گذشته، نقش اساسی در توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شهر داشته‌است؛ بعلاوه این مجموعه، از نظر معماری نیز از جاذبه‌های کم نظیر جهان به شمار می‌رود، تا جایی که به عنوان اثر جهانی در فهرست یونسکو ثبت شده‌است.

وی ادامه داد: متاسفانه علی‌رغم این مزیت‌ها، تعطیلی بخش‌هایی از بازار در ایام نوروز، مانع بروز و ظهور مزیت‌های گردشگری، تجاری و فرهنگی این مجموعه عظیم و فاخر است.

شهردار تبریز با اشاره به نقشه ممتاز بازار در انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ یادآور شد: همکاری و مسئولیت‌پذیری بیش از پیش بازاریان و اصناف، منجر به استفاده مطلوب از فرصت های تبریز ۲۰۱۸ خواهد شد؛ نتایج و منافع این امر نیز در وهله اول، قطعاً متوجه خود بازاریان است.

وی خاطرنشان کرد:  شهرداری تبریز با مشارکت مجموعه میراث فرهنگی استان و با همکاری شرکت‌های خدمات‌رسانی، پروژه های بهسازی، جداره‌سازی و کف‌سازی بخش‌های اصلی بازار را به نقطه ارزشمندی رسانده است که البته نقشه بازاریان نیز در این خصوص، حایز اهمیت است.

شهین‌باهر با اشاره به وجود ۲۱ حیاط در سراهای مختلف بازار، اظهار داشت:  این حیاط‌ها از قدیم، محل مراودات عمومی بازاریان و عموم مردم بوده، با این حال متاسفانه حیاط‌های بازار، در دوره‌های اخیر،  به محل‌ دپوی کالاهای مختلف تبدیل شده است و سیمای نامطلوبی یافته است.

شهردار تبریز با اشاره به این‌که شهرداری تبریز در کنار طرح‌های بهسازی بازار، ساماندهی این حیاط‌ها را نیز آغاز کرده است، تصریح کرد: رفع زواید بصری، ایجاد فضای سبز، فضاسازی سنتی و ارائه برخی خدمات گردشگری، از جمله برنامه‌هایی است که شهرداری تبریز در ۲۱ حیاط بازار در نظر گرفته و البته، رسیدن این طرح‌ها به مرحله جذب گردشگر، نیازمند همراهی اصناف است.

ارسال نظرات