خبرهای داغ:
شهردار قم خبر داد

اجرای پروژه‌های تفریحی و گردشگری در محدوده هزارهکتاری کوه خضر/ تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای قطار شهری قم

شهردار قم گفت: ۲۸ اسفندماه با حمایت‌های رئیس مجلس ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به قم اختصاص یافت که رقم اول آن را شهرداری برای بازگشایی حساب خریداری کرده است.
کد خبر: ۹۰۰۲۴۳۵
|
۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵
اجرای پروژه‌های تفریحی و گردشگری در محدوده هزارهکتاری کوه خضر/ تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای قطار شهری قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد عصر امروز در دیدار مدیران شهری با آیت‌الله مکارم شیرازی، با بیان اینکه شهرداری برای سال ۹۶ بودجه ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی داشت اظهار کرد: در مقایسه با سال‌های قبل تقریبا افزایش دو تا سه برابری بودجه را تجربه کردیم و خوشبختانه سهم زیادی از آن محقق شد.

وی با اشاره به عدم تخصیص کامل سهم شهرداری‌ها از عوارض و مالیات بر ارزش افزوده خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرداری‌ها وابسته به مردم بودند در شرایط تحریم دچار مشکل نشدند، اما دولت در این شرایط با مشکل مواجه بود و تصور کرد شرایط شهرداری‌ها خوب است و کم‌کم منابع مالی شهرداری‌ها را کاهش داد.

شهردار قم با اشاره به قطع کمک دولت به حمل و نقل عمومی در شهر‌ها خاطرنشان کرد: کمک دولت به احیای بافت فرسوده نیز قطع شد و قرار بود ۲ میلیارد دلار از صندوق توسعه برای قطار‌های شهرداری پرداخت شود که این کار نیز صورت نگرفت.

وی اضافه کرد: بخشی از جرائم رانندگی هم باید برای توسعه و کیفیت بخشی به معابر شهری به شهرداری‌ها اختصاص می‌گرفت که دولت تاکنون به دلایل مختلف این ارقام را اختصاص نداده است.

سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها خاکریزی در نظام هستند گفت: در شهر‌ها جز شهرداری کسی کار عمرانی انجام نمی‌دهد و زیرساخت‌هایی که باید توسط شهرداری‌ها ایجاد می‌شد درحالی که دولت قبل از آن سودش را برده بود ارزش افزوده‌اش به جیب شهرداری‌ها برای ایجاد خدمات نرفت.

وی با بیان اینکه دولت مجبور شده برای پرداخت حقوق بیش از هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به شهرداری تهران کمک کند افزود: این شرایط سخت شهرداری‌ها در پی تصمیمات نادرست دولت در محدودسازی شهرداری‌ها است.

شهردار قم گفت: قطار شهری قرار بود به شکل ۵۰ درصد ۵۰ درصد باشد و دولت در این بخش تعهدات خود را عمل نکرده و جرائم مرتبط با آن را شهرداری در حال پرداخت است.

وی گفت: برخی می‌گویند با توجه به این مسائل افزایش بودجه شهر قم عاقلانه نبوده، اما ما باید توسعه شهر را داشته باشیم و خوشبختانه سال ۹۵ بیش از ۱۰۰ درصد بودجه تحقق یافت که امسال نیز این رقم بیش از ۸۵ درصد بوده است.

سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه شهرداری اکثر پروژه‌هایی که در اختیار داشته به اتمام رسانده است افزود: برای نخستین بار در شهر قم بیش از ۳۰۰ هزار تن توزیع آسفالت داشتیم که تنها تهران حدود ۳۰۵ هزار تن توزیع آسفالت داشته در حالی که بودجه شهرداری تهران بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان است.

وی با اشاره به توسعه چشمگیر سرانه‌های فضای سبز در شهر قم اظهار کرد: در حوزه مدیریت پسماند شاهدیم که روزانه بیش از ۷۰۰ تن تولید زباله داریم که ۲۰۰ تن آن قابل بازیافت است و طی سال گذشته میزان تفکیک از مبدا را از یک تن به بیش از ۷۰ تن رسانده‌ایم.

شهردار قم با تاکید بر اینکه بودجه سال ۹۷ شهرداری نزدیک به بودجه سال ۹۶ است گفت: قرار است امسال فاز اول قطار شهری را به طول ۵.۲ کیلومتر به بهره‌برداری برسانیم که نیازمند ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه است و قلعه کامکار را به میدان مطهری متصل می‌کند.

وی اضافه کرد: ۲۸ اسفندماه با حمایت‌های رئیس مجلس ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به قم اختصاص یافت که رقم اول آن را شهرداری برای بازگشایی حساب خریداری کرده است.

سقائیان‌نژاد بیان کرد: همچنین ۲۰۰ میلیارد تومان نیز از محل منابع دولتی و شهرداری تامین خواهد داشت و ۵۰۰ میلیارد تامین می‌شود که می‌توانیم با آن پروژه را تکمیل کنیم.

وی به پروژه نیمه کاره بلوار عماریاسر اشاره کرد و گفت: امسال ۸۰ میلیارد تومان برای این پروژه اختصاص داده‌ایم.

شهردار قم اجرای پروژه اتصال بلوار سمیه به خیابان آذر را مورد توجه قرار داد و افزود: تملک فضای سبز اطراف مسجد چهارمردان، اجرای ایستگاه‌های مترو، توسعه سیستم‌های حمل و نقل هوشمند، تکمیل رمپ‌های پارکینگ زائر، تکمیل تقاطع ۹ دی، احداث تقاطع بلوار فردوسی و بلوار پیامبر اعظم، تقاطع ... مسطح بلوار کیوانفر و خیابان امام خمینی (ره)، خرید ناوگان اتوبوس شهری، بازسازی اتوبوس‌های شهری، اصلاح و بهسازی ورودی‌های شهر از جمله پروژه‌های شهر در سال ۹۷ است.

وی برنامه شهرداری برای مکانیزاسیون پل‌های عابر پیاده را مورد توجه قرار داد و افزود: باغ پرندگان در مرحله تکمیل است و تابستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

سقائیان‌نژاد با اشاره به برنامه شهرداری برای اجرای پروژه گردشگری حدفاصل باغ پرندگان تا کوه دو برادران تصریح کرد: این محدوده هزار هکتاری شامل پروژه‌های ترکیبی گردشگری تفریحی خواهد بود.

وی گفت: برای توسعه فضای سبز تخصیص پساب گرفته شده که مجوز حفر چاه نیز داشتیم که به زودی ۱۳ حلقه چاه جدید برای کاهش برداشت از آب شرب اجرا خواهد شد.

شهردار قم بر انسجام و وحدت مجموعه مدیریت شهری در قم تاکید کرد و افزود: سرمایه اصلی ما وحدت و انسجامی است که در مجموعه شهرداری و استان شکل گرفته و سعی داریم در چارچوب اصول برای خدمت به مردم گام برداریم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار