مسوول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اردبیل ضمن تبریک فرا رسیدن عید نوروز گفت: نامگذاری سال ۹۷ با عنوان حمایت از کالای ایرانی در حل مشکل بیکاری بسیار مهم است و این اصل مهم باید در جامعه فرهنگ سازی شود.
کد خبر: ۹۰۰۲۴۶۹
|
۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵

حل مشکل بیکاری به دنبال حمایت از کالای ایرانی /ضرورت فرهنگ سازی برای مصرف کالای داخلی

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، فاضل احدی در گفتگو با خبرنگار بسیج از اردبیل ضمن تبریک سال نو اظهار کرد:عید نوروز و فرارسیدن بهار نشان از طراوت و سرزندگی دارد که ریشه در تاریخ کشورمان داشته و اداب و سنن ملت ایران را روایت می کند و امیدوارم با فرارسیدن سال نو افکار و برنامه ها ی جدید جهت پیشرفت و توسعه استان و کشور بکار گرفته شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: در سال ۱۳۹۷، هم اولویت اصلی کشور همچنان مسأله‌ی اقتصادی است و تاکید اصلی بر محوریت مسأله‌ی «تولید ملی«حمایت از کالای ایرانی» است و تحقق این هدف مهم بسیج همگانی مردم و مسوولین را می طلبد.

وی در رابطه با نامگذاری سال های اخیر بر مبنای شعار اقتصادی گفت: اقتصاد در پیشرفت هر جامعه ای نقش مهمی دارد و متاسفانه اقتصاد کشور در برخی حوزه ها دچار مشکل است و رهبر معظم انقلاب هم جهت حل ان هر ساله با بیان شعارهای منطبق بر نیاز کشور در صدد پیشرفت اقتصادی کشور است.

 احدی افزود: براساس اولویت بندی طبق صلاحدید مقام معظم رهبری موضوع اقتصاد اولویت اصلی کشور است که شعار امسال هم برهمین مبنا می باشد و سازمان بسیج علمی و پژوهشی از هیچ گونه تلاشی جهت تحقق این شعار مهم دریغ نمی کند.
مسوول سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان با بیان اینکه یکی از معظلات مهم کشور در حال حاضر بیکاری است، اظهار کرد : متاسفانه با وجود توانمندیهای بالا در کشور مساله واردات و قاچاق کالا باعث شده است که محصولات تولید داخل کشور خریداری نشود از اینرو باعث تعطیلی واحدهای تولیدی و افزایش نرخ بیکاری و رکود اقتصادی می شود.

احدی با تاکید براینکه بهره گیری از علم لازمه ارتقای کیفیت تولیدات داخلی است، تصریح کرد: محصولات داخلی جهت موفقیت در بازار هدف باید از کیفیت مطلوبی برخوردار باشند و جهت رسیدن به این هدف باید از علم و خلاقیت نخبگان و مخترعان در راستای ارتقای کیفیت تولیدات داخلی استفاده شود و مسوولین و نهادهای اجرایی باید از این قشر مهم و تاثیرگذار در جامعه به بهترین نحو حمایت کند.

وی افزود: سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان از ایده های نخبگان و مخترعان حمایت های مادی و معنوی به عمل می اورد و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی تمام تلاش خود را به کار می گیرد.

مسوول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان ابراز امیدواری کرد که سال97 سالی توام با صلابت، عزت و سربلندی ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان داخلی و بهره گیری از ظرفیت نخبگان باشد و پیشرفت روز افزون کشورمان را شاهد باشیم.

ارسال نظرات