پورابراهیمی خبر داد

تهیه طرح «ساماندهی بازار ارز» در کمیسیون اقتصادی مجلس

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از تهیه طرح ساماندهی بازار ارز در کمیسیون متبوعش خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۲۵۰۵
|
۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نابسامانی در بازار ارز و بالا رفتن نرخ دلار، اظهار داشت: با توجه به این نابسامانی کمیسیون اقتصادی پس از برگزاری جلسات ویژه‌ای طرحی با عنوان «ساماندهی بازار ارز» تهیه کرده است.

وی افزود: این طرح دارای 4 محور است که در اولین روز کاری پس از تعطیلات نوروزی به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد. 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین تصریح کرد: این طرح به دنبال برخی نابسامانی‌ها و بالا رفتن نرخ دلار تهیه شده است و طی آن تلاش می‌شود بر اساس محورهای تعیین شده بازار ارز به نحو مطلوب کنترل و دارای توازن شود.

پورابراهیمی یکی از محورهای این طرح را الزام بانک مرکزی به ارائه تضمین برای تسویه سپرده‌های ارزی از طریق بانک‌های دولتی خواند  که به موجب آن چند بانک را مبنا قرار می‌دهد و مردم ارزهایشان را آنجا سپرده‌گذاری خواهند کرد و یا اگر مایل بودند با نرخ رسمی تعریف شده ریال‌شان را به ارز تبدیل کنند.

وی یکسان‌سازی نرخ ارز و تک نرخی شدن آن را دیگر محور طرح مزبور خواند و ادامه داد: چند نرخی شدن ارز ایجاد فساد کرده و هیچ شخصی هم در این رابطه پاسخگو نیست لذا ما نیاز داریم نرخ ارز کاملا شفاف باشد.

ارسال نظرات