خبرهای داغ:
مسئول گروه جهادی رضوان:

تقویت مادی و معنوی محرومین هدف جهادگران/ مسئولان پای کار محرومیت زدایی در خراسان جنوبی

مسئول گروه جهادی رضوان گفت: خیلی از عشایر از مسئولان شکایت دارند که به مشکلات آنان رسیدگی نمی کنند و وقتی می بینند که گروهی برای خدمت به آنان در کنارشان حاضر می شود از لحاظ روحی برایشان با ارزش است و از لحاظ مادی نیز خدمات دندان پزشکی خیلی گران است که به این وسیله رایگان در اختیارشان قرار می گیرد.
کد خبر: ۹۰۰۲۵۰۶
|
۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، گروه جهادی رضوان  بزرگترین گروه جهادی دندان پزشکی کشور در نوروز 97 مهمان مردم بخش درح شهرستان سربیشه هستند.

صبح امروز سه شنبه هفتم فروردین ماه فرمانده سپاه انصارالرضا(ع)، مسئول دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، معاون عمرانی استانداری، مسئول بسیج سازندگی و جمعی از مسئولین استان با حضور در درح از فعالیت های این گروه جهادی بازدید کردند.

دکتر جلال عادلی مسئول گروه جهادی منتظران ظهور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج  اظهارداشت:  چهارمین سالی است که به استان خراسان جنوبی می آییم. پیش از این سالهای 92، 93 و 95  به این استان سفر کردیم.

وی عنوان کرد: خدماتی که ارائه می کنیم به صورت کلی بحث تخصصی دندان پزشکی است که کلیه خدمات دندان پزشکی شامل پر کردن، کشیدن، عصب کشی دندان و تخصصی اطفال می شود.

تقویت مادی و معنوی مردم با حضور جهادگران در مناطق محروم

 عادلی اضافه کرد: سالهای قبل که فصل تابستان در منطقه حاضر می شدیم و فرصت بیشتر بود در منطقه لانو پروتز دندان، ایمپلنت و دندان مصنوعی را انجام دادیم.

وی با بیان اینکه گروه فرهنگی و پزشکی نیز همراه ما هستند افزود: در اردوی جهادی نوروز 97 30نفر ما را همراهی کردند که 22نفر دندان پزشک و بقیه از رشته های مختلف هستند.

مسئول گروه جهادی منتظران ظهور بیان داشت: آموزش بهداشت نیز داریم. در ضمن کار، آموزش مسواک زدن به کودکان داده می شود و مسواک و خمیردندان رایگان در اختیار آنان قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه برآورد ما این است که یک هزار نفر در این منطقه را پوشش دهیم گفت:  منطقه عشایری بخش درح شامل ده روستا است و اگر بتوانیم بعد از اینجا به روستای چاهشولک نهبندان می رویم.

عادلی با بیان اینکه ما هر نوبت به این استان می آییم درح را انتخاب می کنیم خاطرنشان کرد: چون اولویت کار ما بر محرومیت زدایی است همیشه درح را انتخاب می کنیم چون در این منطقه ضریب محرومیت خیلی بالاست که در استانهای دیگر تا این حد ندیدیم.

وی با بیان اینکه دومین دلیل انتخاب درح همکاری خوب مسئولین است گفت: مسئولان با وجود محرومیت استان با تمام توان و امکانات به میدان می آیند و دلیل دیگر خوب و قانع بودن مردم کویر است.

 مسئول گروه جهادی منتظران ظهور با بیان اینکه مردم درح قدرشناس و بی توقع هستند ادامه داد: ما هر موقع اینجا آمدیم خاطره خوب داریم و هر موقع برنامه بگذاریم استان خراسان جنوبی را انتخاب می کنیم و یکی از گزینه های اصلی ما است.

تقویت مادی و معنوی مردم با حضور جهادگران در مناطق محروم

چشیدن طعم محرومیت ها برایمان لذت بخش، جدید و درس آموز است

وی اظهارداشت: از شرکت در گروه جهادی هر کس یک انگیزه شخصی دارد . اینکه دندان پزشکانی هستند که به فکر و عشق مردم کار می کنند دور از تصور نیست.

 عادلی با بیان اینکه لذتی که به افراد در اردوی جهادی داده می شود در هیچ سفر و برنامه ای داده نمی شود عنوان داشت: در ایام نوروز خیلی از پزشکان به سفرهای خارج از کشور می روند اما کسانی هستند که از یک ماه قبل از عید در اردوی جهادی ثبت نام می کنند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که زیاد معتقد نیستند هم وقتی در فضای اردوی جهادی قرار می گیرند برایشان جالب و درس آموز است.

  مسئول بزرگترین گروه جهادی دندان پزشکی کشور گفت: ما گروه جهادی درمانی هستیم اما در روستا حاضر می شویم و چشیدن طعم محرومیت ها برایمان لذت بخش، جدید و درس آموز است و چه خوب است در جوانی و از نزدیک سختی ها را درک کنیم.

وی ادامه داد: اهداف شخصی شامل حس انسان دوستی، کمک به مردم، پیشرفت کشور و درست کردن نقطه امید برای مردم مرزنشین است که شاید فراموش شده اند.

عادلی بیان داشت: خیلی از عشایر از مسئولان شکایت دارند که به مشکلات آنان رسیدگی نمی کنند و وقتی می بینند که گروهی این چنین در کنارشان حاضر می شود و در برنامه های مذهبی با آنان شرکت و به آنان خدمت می کنند از لحاظ روحی برایشان با ارزش است و از لحاظ مادی نیز خدمات دندان پزشکی خیلی گران است که به این وسیله رایگان در اختیارشان قرار می گیرد.

تقویت مادی و معنوی مردم با حضور جهادگران در مناطق محروم

برای خدمت به محرومین خودمان محتاجیم

دکتر قهرمانی از اعضای فعال گروه جهادی منتظران ظهور نیز در گفتگو با خبرنگار بسیج اظهارداشت: این گروه شامل 120 نفر دندان پزشک ، عمومی و متخصص در رشته های اندو، ارتودنسی و جراحی فک و صورت است.

وی عنوان داشت: در این گروه جهادی 25 نفر هستیم که کارهای درمانی را فارغ التحصیلان با تعدادی از دانشجویان دانشگاه آزاد انجام می دهند.

پزشک جهادگر با بیان اینکه گروه منتظران ظهور ده سال است که فعالیت جهادی دارد گفت: خیلی خوشحالم که پنج سال است در این اردو شرکت دارم. این حضور به ما روحیه می دهد و این کار نوعی عبادت برای ما است.

 وی اضافه کرد: برای مردمی که به درمان متداول دندان پزشکی دسترسی ندارند تمام سعی خود را بکار می بریم که به این نیاز آنان پاسخ دهیم.  از لحاظ ترمیم، کشیدن، عفونت، شناسایی مشکلات بافت دهان و فک و صورت در خدمت مردم هستیم .

قهرمانی خاطرنشان کرد: تمام افرادی که در این گروه حضور داریم با هم مانند برادر هستیم و با کمال میل اینجا آمدیم و خوشحالیم مردم این روستا ما را پذیرفتند تا از این علمی که به دست آوردیم برای خدمت به آنان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه به مدت یک هفته اینجا هستیم گفت: به شکرانه نعمت هایی که خداوند برایمان ارزانی داشته مدتی را به کار جهادی اختصاص می دهیم چون برای کار درمانی و خدمت به محرومین خودمان محتاجیم که این کار را انجام می دهیم.

این پزشک جهادگر افزود: اگر در طول زندگی کم کاری می کنیم سعی کنم در اینجا که فرصتی است برای خودمان و پول جیبمان کار نکنیم و هدفمان ثواب و کار خیری است که از دستمان برمی آید.

تقویت مادی و معنوی مردم با حضور جهادگران در مناطق محروم

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها