شهيد يوسف باقي زاده : باید به هر وسیله ای که می توانیم از دستاوردهای انقلاب پاسداری کنیم و یادمان نرود که قبلا در چه لجنزاری بودیم.... صفوف خود را فشرده کنید . بنیان مرصوص و محکم بنا کنید
کد خبر: ۹۰۰۲۵۰۹
|
۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي ؛ شهید باقی زاده سال 1341 در کلبه ای فقیر و بزرگوار در ابراهیم آباد اراک دیده به جهان گشود . تحصیلات خود را با هوش سرشار و فطرتی پاک که خداوند در او به ودیعت گذارده بود ، در زادگاه خود تا سطح دبیرستان ادامه داد و در همین مدت با جلسات دینی و کتابهای مذهبی آشنا و بتدریج مانوس می شود . ودر سال 1355 برای ادامه تحصیلات به برادر بزرگتر خود شهید قاسم باقی زاده که آن زمان دانشجوی دانشگاه تبریز بود ملحق می شود. فطرت سلیم و حقیقت جویی او در محضر برادر طلبه اش ،رشد و کمال بی شائبه ای را در وی به ظهور رساند ، که بین همسالان و دوستان سرآمد شد.


دوران دبیرستان که همگام با انقلاب خونبار اسلام و همزمان بار سنگین تامین مخارج را خود عهده دار بود سرانجام تحصیلات متوسطه را در خرداد ماه به اتمام رساند و برای اینکه کمک مالی به والدین خود کرده باشد، بی هیچ شائبه ای به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبریز درآمد و همدوش برادر شهیدش میروند . و اندکی بعد به عضویت شورای فرماندهی سپاه آنجا درآمدند. در همین حالت تشکیل خانواده می دهند ولی اینکار ذره ای درفعالیت های چشمگیر و خدمتهای صادقانه اش کاستی بوجود نياورد چرا که آرام گرفتن  او تنها در بستر شهادت مفهوم داشت و مجدداً برای ادامه پاسداری خود به تبریز برمیگردد. و مسئولیت های مختلفی را بجان می پذیرد چرا که تشنگان خدمت را کسالت نشاید. و بالاخره مهندسی رزمی سپاه را بر می گزیند و در مدت کمی می تواند فرمان امامش را در 26 بهمن ماه 62 ، با شوق فراوان به جبهه می رود و چه خالصانه فانی در حق شدند. و در سلوک موفق خود لقاء تعالی را پیشه کردند آری زندگیشان درس و وداعشان عبرت و شهادتشان نیز هم درس و هم عبرت .


سرانجام به تاریخ 63/12/16 در فتح الفتوح خیبر عزت خدا را لایق گشته و شهادت را در آغوش کشید و در سنگ قبرش چنین نگاشته شد:
درمسلخ عشق جز نکو را نکشتند
روبه صفتان زشت خود را نکشتند

چندخطی ازوصیت نامه شهید:

یارب دلم از غم حسین محزون کن
درسینه ما محبتش افزون کن
جز مهر حسین هر آنچه باشد ته دلم
خون ساز و ز دیده ام بیرون کن
باید به هر وسیله ای که می توانیم از دستاوردهای انقلاب پاسداری کنیم و یادمان نرود که قبلا در چه لجنزاری بودیم.... صفوف خود را فشرده کنید . بنیان مرصوص و محکم بنا کنید امام علی (ع) در وصیت نامه خود می فرماید«بر شماست که با هم ارتباط صمیمانه برقرار کنید »
.... اگر غیبت کسی را کرده باشم یا به کسی بدهکار باشم و یادم رفته باشد امیدوارم مرا عفو کرده حلال نمایید چرا که این جسم ضعیف و ناتوان بنده طاقت عذاب آتش دوزخ را نخواهد داشت.
یوسف باقی زاده 62/12/2

منبع : شهود

ارسال نظرات