مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه درناحیه مقاومت بسیج روح الله یزد:
مسئول دفترنمایندگی، ولی فقیه درناحیه مقاومت بسیج روح الله یزد در اردوی یک روزه پایگاه مقاومت بسیج پایگاه شهید چمران در روستای صادق آباد شهرستان بهاباد شرکت نمود.
کد خبر: ۹۰۰۲۵۷۲
|
۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ میثاق باشهیداکبری دخت، نمازجماعت، بیان احکام و کوهنوردی ازبرنامه‌های این اردوی یک روزه بود. حجت الاسلام شیخ زاده در مصاحبه با خبرگزاری بسیج یزد گفت: فرهنگ سازی امر لازمی است و جامعه اسلامی ما در حوزه‌های مختلف نیاز بدان دارد. سال‌ها این مردم با فرهنگ و ارزش‌های نظامی زندگی کرده‌اند که فقط اسم اسلام را به یدک می‌کشیده و عملاً از اسلام در مناسبت‌ها و رفتار‌های افراد خبر چندانی نبوده است و حالا انقلاب می‌خواهد اسلام را مبنای رفتار و مناسبت‌ها قرار دهد و زندگی فردی و اجتماعی را براساس اسلام پیش ببرد لذا در چنین جامعه‌ای یقیناً نیاز به تغییر فرهنگی و فرهنگ‌سازی پیدا می‌شود و حرف افرادی که از ضرورت آن به‌عنوان زمینه در هر موضوعی می‌گویند، حرف بیراهی نیست.
وی افزود: به این نیاز جامعه امروز (یعنی ضرورت ابتنای رفتار‌ها و مناسبات براساس فرهنگ و ارزش‌های اسلامی) باید مقوله‌ای به نام تهاجم فرهنگی و هجوم بی رحمانه فرهنگ منحط و توخالی غربی را نیز افزود، چرا که با انقلاب اسلامی و با گرایشاتی که به دین پیدا شده، اکنون همه اجزا و فرهنگ اسلامی - ایرانی، مورد دشمنی و کینه غربی‌ها قرار گرفته و به تعبیر زیبای امام انقلاب «ناتوی فرهنگی علیه فرهنگ اسلامی» نیز بوجود آمده است و از این منظر نیز، ضرورت کار فرهنگی و فرهنگ‌سازی دوچندان می‌شود؛ بنابراین امروز مهمترین نیاز جامعه به رغم وجود نیاز‌های اقتصادی، اجتماعی و ... نیاز فرهنگی و فرهنگ‌سازی است و متاسفانه با وجود حرف‌ها و شعار‌های زیاد، همچنان تا مطلوب فاصله بسیار است.
ارسال نظرات