امام‌جمعه بخش مرکزی یزد در دیدار با جمعی مسئولین بسیج دانشجویی با تأکید بر اینکه دولت‌ و تولیدکنندگان مسئولیت بیشتری در راستای تحقق شعار سال دارند، افزود: مردم نیز باید با تعصب کالای ایرانی را مصرف کنند و نسبت به کالای خارجی حساس باشند.
کد خبر: ۹۰۰۲۶۳۱
|
۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی عصر امروز در دیدار نوروزی با جمعی از مسئولین بسیج دانشجویی استان یزد با تبریک ایام نوروز، به هم‌زمانی آغاز بهار طبیعت و بهار معنویت اشاره کرد و بیان داشت: ایام ماه مبارک و پرفضیلت رجب، فرصت خوبی برای نزدیکی به خداوند است که باید موردتوجه همه به‌خصوص قشر جوان قرار بگیرد.
امام‌جمعه بخش مرکزی یزد در ادامه بابیان اینکه نگاه امروز کشور و انقلاب اسلامی به قشر جوان، به‌عنوان آینده‌سازان این میهن اسلامی، نگاهی ویژه است؛ یادآور شد: رهبر معظم انقلاب نیز در سخنان خود در حرم مطهر رضوی نیز به‌دفعات کلمه جوانان را به کار بردند و مخاطب بسیاری از حرف‌های خود را جوانان کشور قراردادند.

این استاد حوزه علمیه بابیان اینکه رهبری نگاه امیدوارانه‌ای به قشر جوان کشور دارند، خاطرنشان کرد: در روایاتی درباره ویژگی‌های آخرالزمان نیز چنین نگاه امیدوارانه‌ای وجود دارد.

وی در این راستا ادامه داد: به‌طورکلی در روایاتی که به آخرالزمان اشاره دارد، هم هشدار‌های بسیاری بیان‌شده است هم مزیت‌هایی مطرح‌شده و افراد ثابت‌قدم در دین در این برهه موردتمجید قرار گرفتند؛ که این بخش از روایات کمتر موردتوجه قرارگرفته است.

مدرسی دراین‌باره تصریح کرد: در روایتی آمده است که روزی پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه و آله) در جمع اصحاب این‌گونه دعا کردند که «خداوند توفیق دیدار برادرانم را به من بدهد»؛ و وقتی اصحاب از ایشان سؤال کردند، برادران شما چه کسانی هستند؛ ایشان فرمودند: «برادران من قومی در آخرالزمان هستند که به من ایمان‌دارند، اما من را ندیده‌اند.»

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد با تأکید بر اینکه روایاتی ازاین‌دست که به فضائل مردمان آخرالزمان که در دین خود ثابت‌قدم ماندند، اشاره دارد، بسیار است؛ اضافه کرد: به فرمود: ه پیامبر اسلام و ائمه معصومین در این زمان فساد‌ها و فتنه‌های دشمنان بیشتر می‌شود و از طرفی ثابت‌قدم ماندن بر اعتقادات و صبر بر مشکلات نیز سخت‌تر است.

جوانان متعهد و انقلابی هم، چون سدی مقابل فساد دشمنان ایستاده‌اند

این استاد برجسته حوزه علمیه در ادامه با تأکید بر اینکه امروز نیز دشمنان از همه راه‌ها و با فتنه‌انگیزی‌های گوناگون سعی در فراگیر کردن فساد و منحرف کردن جامعه اسلامی دارند، اذعان کرد: دشمن در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به دنبال فتنه‌انگیزی و مشکل‌آفرینی برای جامعه اسلامی است.

وی اضافه کرد: دشمنان به دنبال تغییر سبک زندگی اسلامی و ایرانی مردم ما و ناامید کردن آن‌ها از انقلاب هستند و در این راه از هیچ حیله و دسیسه‌ای دریغ نمی‌کنند و همه ابزار و امکانات خود را به کار گرفته‌اند.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد با تأکید بر اینکه دراین‌بین و باوجود همه دشواری‌ها و دسیسه‌ها، جوانان متعهد و انقلابی ما، باروحیه بسیجی همچون سدی در برابر این فساد‌ها ایستاده‌اند؛ افزود: این جوانان انقلابی و بسیجی در این عرصه مبارزه نرم و فرهنگی، جان‌پناه دیگر اقشار هستند و همواره نقش مؤثری در خنثی کردن نقشه‌های شوم دشمنان و تعالی کشور داشتند که باید قدردان آن‌ها باشیم.

چشم طمع دشمن و چشم امید کشور به دانشگاه است

مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دانشگاه‌های کشور به‌عنوان مراکز تولید علم و ایجاد تحول و پیشرفت در کشور، همواره موردتوجه دشمنان ما بودند، تصریح کرد: استکبار جهانی و بدخواهان کشور به دانشگاه‌های ما و جامعه دانشگاهی و نخبگان ما چشم طمع دارند و به دنبال نفوذ در این مراکز حساس بوده و هستند.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد با تأکید بر لزوم هوشیاری قشر دانشگاهی، بیان داشت: دانشگاهیان ما به‌خصوص قشر دانشجو باید برای حل معضلات کشور و تعالی انقلاب اسلامی و تحقق آرمان‌های آن تلاش کنند و در این مسیر از حواشی دوری کرده و نسبت به توطئه‌ها هوشیار باشند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت حمایت از دانشجویان انقلابی، تصریح کرد: جوانان متعهد‌ها و کارآمد، سرمایه‌های این کشور و نظام هستند و باید حامی و پشتیبان آن‌ها باشیم.

لزوم جزئی‌نگری جامعه دانشگاهی در سخنان مقام رهبری

مدرسی در ادامه با اشاره مجدد به سخنان مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی در اولین روز سال، یادآور شد: در سخنان رهبر معظم انقلاب موارد خاص و جزئیاتی وجود دارد که این جزئیات باید موردتوجه دانشگاهیان و به‌خصوص دانشجویان انقلابی قرار بگیرد.

استاد حلقه‌های صالحین بسیج استان دراین‌باره و با اشاره به شعار سال، افزود: به‌طور مثال «کالای ایرانی» معنایی خاص دارد و شامل همه‌ی کالا‌هایی که داخل کشور تولید می‌شود نمی‌شود و در این راستا باید بین صنعت مونتاژ و صنعت تولید داخل تفکیک قائل شد.

وی افزود: در راستای تحقق شعار سال، اقشار و گروه‌های مختلف جامعه وظایفی دارند و دراین‌بین مسئولین دولتی و تولیدکنندگان، وظایف بیشتر و سنگین‌تر دارند و نقش آن‌ها جدی‌تر است و این گروه باید هم در جهت جلوگیری از واردات بی‌رویه و قاچاق و حمایت از تولیداتی داخلی و هم تولید کالای باکیفیت و افزایش نظارت‌ها بیشتر تلاش است.

اقشار مختلف جامعه با تعصب از کالای ایرانی حمایت کنند

مدرسی با تأکید بر اینکه مردم نیز باید با تعصب کالای ایرانی مصرف کرده و حمایت از کالای ایرانی را با جدیت دنبال کنند و نسبت به مصرف کالا‌های خارجی که مشابه داخلی آن وجود دارد حساس باشند، یادآور شد: این مهم رونق اقتصادی و بهبود وضع معیشتی مردم را به دنبال خواهد داشت.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: بسیاری از علما و چهره‌های دینی و ملی ما نیز همواره نسبت به مصرف تولیدات داخلی حساس بودند و از مصرف کالای‌های خارجی امتناع می‌کردند و مشابه داخلی آن، هرچند باکیفیت و کارایی کمتر را ترجیح می‌دادند.

وی افزود: در بسیاری از کشور‌هایی که امروز به‌عنوان قطب‌های اقتصادی شناخته می‌شوند و در اقتصاد موفق هستند نیز مصرف متعصبانه کالای داخلی موردتوجه مردم بوده و این مهم نقش اساسی در پیشرفت اقتصادی و صنایع آن‌ها کشور‌ها ایفا کرده است.

لزوم توجه تشکل‌های دانشجویی به تبیین و روشنگری دقیق برای جامعه

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد در ادامه با تأکید بر اینکه در راستای تحقق شعار سال، دانشجویان عهده‌دار وظیفه روشنگری و تبیین دقیق ابعاد اقتصاد مقاومتی و باید‌ها و نباید‌های این عرصه برای مردم هستند، تصریح کرد: فرصت‌های سخنرانی در نماز جمعه‌های استان، یکی از بهترین فرصت‌ها برای دانشجویان و تشکل‌های انقلابی برای عمل به این وظیفه است و بیان نکات کاربردی و کارآمد برای مردم در این سخنرانی‌ها باید موردتوجه بیشتر قرار بگیرد.

مدرسی همچنین با تقدیر از فعالیت‌های بسیج دانشجویی استان در راستای تبیین گفتمان انقلاب و روشنگری در جامعه، یادآور شد: این مهم باید موردتوجه همه تشکل‌های دانشجویی قرار بگیرد.

وی در پایان با تأکید مجدد بر اینکه در جنگ پنهانی که دشمنان در دستور کار خود قراردادند، دانشجویان انقلابی وظیفه روشنگری را بر عهده‌دارند و باید پرچم‌دار این عرصه باشند، اظهار داشت: دانشجویان باید صریح‌تر و شفاف‌تر مواضع انقلابی خود را بیان کنند.

گفتنی است در این دیدار، با اهدا هدیه و لوح یادبودی از سوی دانشجویان بسیجی استان یزد از حمایت‌های آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی از فعالیت دانشجویان انقلابی در تقدیر به عمل آمد.
ارسال نظرات