خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان استهبان؛
در بخشی از این بیانیه آمده است: وقتی امام امت به عنوان ارشد‌ترین راهبرد نگار خط و مشی جامعه را تعیین می‌کند؛ باید استراتژیست باشد استراتژیست نظام اولویت‌ها را تعیین می‌کند به دلیل تغییر و تحولاتی که در محیط ملی و فراملی اتفاق می‌افتد، اولویت‌ها نیز تغییر می‌کند بنابراین یک مدیر خوب و کارآمد باید نیاز‌ها و ضرورت‌ها را برای رسیدن به اهداف، اولویت‌ها و مراتب اهداف و ضرورت‌ها را نیز تشخیص بدهد.
کد خبر: ۹۰۰۲۶۶۷
|
۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان استهبان در خصوص شعار امسال «حمایت از کالای ایرانی» بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

اگر تولید ملی شتاب بگیرد، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد من این را محور قرار دادم برای شعار امسال شعار امسال «حمایت از کالای ایرانی است»  سال «حمایت از کالای ایرانی» این فقط مربوط به مسئولین نیست، آحاد ملت هم می توانند در این زمینه کمک بکنند و به معنای واقعی کلمه وارد میدان بشوند» مقام معظم رهبری 29/12/1396

یا مقلب القلوب والابصار،یا مدبر اللیل والنهار،یا محول الحول والاحوال،حول حالنا الی احسن الحال.

ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن سال جدید که به نوعی تقارن بهار طبیعت همراه با نسیم استغفار و رحمت می باشد. سالی که گذشت یعنی سال 96، همانطور که تمامی ملت شریف ایران مستحضر می باشند، توسط مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای (مدظله) سال «اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال» نامگذاری شده بود، که اگر با دقت بیشتری به این نامگذاری ها توجه کنیم، دریافت خواهیم کرد که در این برهه از زمان مساله اول کشور ما، مساله اقتصاد و معیشت مردم می باشد.

قبل از اینکه مروری داشته باشیم به شعار های چندسال  قبل، باید  به این مساله توجه داشته باشیم که وقتی امام امت به عنوان ارشد ترین راهبرد نگار خط و مشی  جامعه را تعیین می کند؛ باید استراتژیست باشد استراتژیست نظام اولویت ها را تعیین می کند به دلیل تغییر و تحولاتی که در محیط ملی و فراملی اتفاق می افتد، اولویت ها نیز تغییر می کند بنابراین یک مدیر خوب و کارآمد باید نیاز ها و ضرورت ها را برای رسیدن به اهداف، اولویت ها و مراتب اهداف و ضرورت ها را نیز تشخیص بدهد.

رهبر معظم انقلاب سال قبل را با تأکید موردی بر موضوع تولید و اشتغال مطرح می کنند، که البته معظم اله حدود چندین سال است که شعار های سال را بطور مستقیم و غیر مستقیم با موضوع اقتصاد تعیین می کنند.

سال 95 «اقتصاد مقاومتی_اقدام و عمل»، سال 93 «اقتصاد و فرهنگ،با عزم ملی و مدیریت جهادی»، سال 92 «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی»، سال 91 «تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی»، سال 90 «سال جهاد اقتصادی».

اکنون متوجه می شویم که مسأله اقتصاد، یک برنامه ی کلان در سطح کشوری می باشد که رهبر معظم انقلاب توجه زیادی به این مساله داشته و دارند.

از وظایف دانشجویان انقلابی به عنوان اثرگذار ترین نیروی کارآمد در سطح کشور این است که با تبیین شعار سال در بین آحاد ملت ایران، از این مهم حمایت کافی و وافی به عمل آورد.

سکان دار انقلاب در اولین لحظات تحویل سال به بیان شعار سال پرداختند و فرمودند که در اکثر سال ها مخاطب اصلی بنده مسئولین بودند، اما امسال مخاطب اصلی بنده همه ی آحاد ملت ایران به همراه مسئولین می باشند هدف ایشان از اینکه در کنار مسئولین، ملت ایران را هم مخاطب خود قرار دادند، این بود که علاوه بر مسئولین مردم نیز باید در این زمینه فعال باشند؛ از یک سو مردم با خرید کالای ایرانی  و فروشنده با تهیه و فروش کالای ایرانی و مسئولین با جلوگیری کردن از ورود کالای قاچاق به داخل کشور، به تولید ملی رونق بخشند.

اگر به صحبت های رهبر معظم انقلاب در اولین روز سال قبل توجه داشته باشیم، که فرمودند:«منظور ما از جلوگیری کردن از ورود کالای قاچاق این نیست که بروید فلان انگشتر فروش را در بازار رضا دستگیر کنید، یا اینکه بروید یک نفر را که زندگیش از طریق این کار می گذرد بازداشت کنید، منظور ما از این صحبت این است که بروید با مافیای قاچاق مبارزه کنید» از این صحبت معظم اله می توان این نتیجه را گرفت که جلوگیری از ورود قاچاق کالا توسط اقشار ضعیف جامعه، کار بزرگی نیست و هیچ فایده ای هم ندارد، مسئولین سه قوه از جمله قوه قضائیه باید بتوانند جلوی مافیای قاچاق را بگیرند، باید بتوانند جلوی پسر یا دختر فلان مسئول را بگیرند.

در زمینه حمایت از کالای ایرانی، دانشجویان بسیجی چندین راه کار را ارائه می دهند:

1) تشویق سهام داران در کارخانه ها برای تولید کالای با کیفیت به جهت رقابت با نمونه های خارجی و عرضه آن کالا با قیمت کمتر از مشابه خارجی و حمایت از آن کالا توسط مسئولین دولتی 2) استفاده از ظرفیت عظیم نسل جوان که همانطور که امام خامنه ای(مد ظله) فرمودند:«جوانی که می تواند موشک بسازد، قطعا می تواند خودرو های با کیفیت بسازد.» و همچنین رهبر انقلاب دوباره تأکید کردند که مسئولین خیلی کم به این ظرفیت عظیم توجه می کنند و عده ای از مسئولین نیز هیچ گونه اعتقادی به این سرمایه ی عظیم ندارند، در صورتی که اگربه این سرمایه عظیم توجه بشود، بسیاری از مشکلات ما ،از جمله بیکاری حل خواهد شد.

3) توجه به ظرفیت های داخل کشور، همانطور که رهبرعظیم الشأن انقلاب نیز اشاره کردند،از این ظرفیت ها نیز غفلت شده است، که اگر به این ظرفیت ها توجه بشود، جزء چندین اقتصاد برتر دنیا خواهیم شد.

4) توجه و استفاده از ظرفیت همسایگان مرزی کشور که این امر باید توسط مسئولین میسر بشود و مسئولین ما نباید چشمشان به دنبال چند کشور اروپایی و کدخدای آنها باشد.

5) رسانه ملی باید با تبلیغ رایگان کالای ایرانی و عدم تبلیغ کالای خارجی نقش ایفا کند،که در تبلیغ کالای ایرانی،رسانه ملی نقش مهمی را عهده دار می باشد.

6) از آنجا که بطور معمول،در هر جامعه مردم به رفتار مسولین توجه می کنند ،مسئولین دولتی ما باید در عمل و با خرید کالای ایرانی و دوری از اشرافی گری،از کالای ایرانی حمایت کنند.

7) تعصب داشتن به کالای ایرانی و عدم خرید کالای خارجی توسط مردم، که خود باعث تشویق تولید کنندگان داخلی و رونق بازار  کسب و کار و ایجاد اشتغال می شود.

8) تبلیغ کالای ایرانی در سطح جامعه به معنای واقعی کلمه  .

نکات مطرح شده، اگر توسط همه اقشار مختلف جامعه به آنها توجه شود، بسیاری یا حتی می توان گفت تمام مشکلات ما در زمینه اقتصادی به لطف و فضل الهی حل خواهد شد.

حال انقلابیون جوان با توجه به آن وظیفه و مسئولیتی که بر عهده دارند، آمادگی کامل خود را در جهت نیل جامعه به سمت این هدف و آنگاه افق 1404، که خواست رهبر معظم انقلاب نیز همین مساله می باشد اعلام می نمایند.

با آرزوی توفیق خدمت گزاری  برای تمامی خدمت گزاران نظام اسلامی

سایه مقام عظمای ولایت مستدام باد.

والسلام علیکم و الرحمه الله

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار