خبرهای داغ:
نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مطرح کرد
نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امام جواد (ع) نگاه ویژه‌ای نسبت به سبک زندگی فردی و اجتماعی داشتند و شاهد این موضوع روایاتی است که از امام جواد (ع) رسیده است.
کد خبر: ۹۰۰۲۶۹۳
|
۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۰
نگاه ویژه امام جواد (ع) به سبک زندگی فردی و اجتماعی
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام حسین بنیادی ضمن تبریک سالروز ولادت امام جواد (ع) با اشاره به مهمترین مسائل عقیدتی شیعه در زمینه امامت امام جواد (ع) اظهار کرد: این امام بزرگوار در سن هشت سالگی به امامت رسیدند و مدت زمان امامتشان ۱۷ سال بود و در سن ۲۵ سالگی به شهادت رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: سبک زندگی حضرت به دلیل شور، نشاط و کنجکاوی الگوی برجسته برای همه انسان‌ها محسوب می‌شود.

نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه خلفای عباسی اهداف شومی داشتند و از نفود معنوی ائمه اطهار (ع) جلوگیری می‌کردند گفت: امام جواد (ع) خورشید درخشان امامت شیعه بودند و مناظرات ایشان با یحیی بن اکثم نشانه نشاط علمی و قدرت بیان حضرت در برابر افراد بدخواه است.

وی عنوان کرد: روایات فراوانی از امام جواد (ع) در زمینه موضوعات عقیدتی، فقهی و تفسیری نقل شده که به این مسئله می‌توان پی برد که حضرت در دوران جوانی بر جمیع مسائل اجتماعی احاطه داشته‌اند و بر پایه دین بهترین مسیر و راه را انتخاب کردند.

بنیادی با بیان اینکه با بررسی زیارت نامه معصومان می‌توان به عظمت آن‌ها پی برد گفت: اگر انسان بخواهد بهترین ارزش‌ها را در نظر بگیرد باید دارای منطقی انسانی و الهی باشد و به این منظور زندگی معصومان را بررسی کند، زیرا زندگی آن‌ها مساوی با فطرت بشر و دارای تعقل و منش انسانی است.

وی خاطرنشان کرد: امام جواد (ع) نگاه ویژه‌ای نسبت به سبک زندگی فردی و اجتماعی داشتند و شاهد این موضوع روایاتی است که از امام جواد (ع) رسیده است.

نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از امام جواد (ع) گفت: ایشان فرمودند: هر کس موقعیت‌شناس نباشد جریان‌ها او را می‌رباید و هلاک می‌کند بنابراین بهترین روش زندگی جریان‌شناسی جریان‌های مختلف حاکم در جامعه است.

وی عنوان کرد: انسان موفق در ابعاد مختلف زندگی ابتدا جریان‌های متفاوت موجود در زمان حیات خود را می‌شناسد.

بنیادی با بیان اینکه امام جواد (ع) برای جوانان الگو هستند گفت: ایشان برای جوانان عالم با قدرت و قوت ابعاد مورد نیاز بشر را بیان کردند که در رأس این امور سبک زندگی انسان موفق است که الگوی گویایی برای تمام جوانان و مسلمانان است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها