خبرهای داغ:
مدرس حوزه علمیه خواهران در گفتگو با بسیج:

ماه رجب فرصتی ناب برای تزکیه و طهارت روح است

مدرس حوزه علمیه خواهران گفت: ماه عبادت، خودسازی و آغاز یک دوره جدید سلوک انسانی به سمت حضرت باری تعالی است، ماهی که طبق روایتی از حضرت امام موسی کاظم (ع)، سفیدتر از شیر و شیرین تر از عسل می باشد.
کد خبر: ۹۰۰۲۷۱۲
|
۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴

صدیقه محمدی ، مدرس حوزه علمیه خواهران در گفتگو با خبرگزاری بسیج ازکرمانشاه،  اظهار داشت: ماه عبادت، خودسازی و آغاز یک دوره جدید سلوک انسانی به سمت حضرت باری تعالی است، ماهی که طبق روایتی از حضرت امام موسی کاظم (ع)، سفیدتر از شیر و شیرین تر از عسل می باشد.

 

این مدرس حوزه علمیه بیان داشت: از فضیلت های مهم ماه رجب همین بس که، از رسول خدا (ص) روایت شده است که رجب ماه بزرگ خدا است و هیچ ماهی در احترام و فضیلت به آن نمی رسد و در این ماه حتی جنگ با کافران حرام است.

 

وی در ادامه افزود: پیامبر اسلام در روایتی دیگر، فرمودند: رجب ماه خداوند، شعبان ماه من و رمضان ماه امّت من است، کسی که یک روز از ماه رجب را روزه بدارد، مستحقّ خشنودی بزرگ خدا می شود و خشم حق از او دور می گردد و دری از درهای دوزخ به رویش بسته خواهد شد.

 

محمدی خاطرنشان کرد:رجب ماهی است که امت اسلام از طریق آن به پیشوازی ماه شعبان و بعد از آن رمضان می رود، رمضان یعنی ماه میهمانی خداوند و در تداوم رجب است یعنی میهمانی خداوند از ماه رجب می گذرد.

 

مدرس حوزه علمیه خواهران ماه رجب را دروازه ورود به ماه شعبان و رمضان دانست و اظهار کرد: در روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص) آمده است، رجب ماه خداوند، شعبان ماه من و رمضان ماه امّت من است.

 

وی همچنین به اعمال مستحبی ماه رجب اشاره کرد و گفت: روزه گرفتن یکی از اعمال مستحبی در ایام ماه با فضیلت است که پاداش و برکات فراوانی دارد.

 

محمدی با اشاره به ارزش و شرافت ماه رجب گفت: این شرافت و ارزش بدان علت است که این ماه یکی از ماه‌های حرام و یکی از زمان‌های ویژه‌ی دعا است.

 

وی در ادامه به ایام اعتکاف اشاره کرد و افزود: این ایام بهترین زمان برای رشد و بالندگی روحیات انسانی و اسلامی است.

 

این مدرس همچنین به استقبال گسترده افراد به ویژه نسل جوان و نوجوان از این آیین ادامه داد: این حضور نشان از عشق و علاقه و اعتقاد افراد به دین مبین اسلام و ارتباط با پروردگار خویش است.

 

محمدی همچنین به تنوع برنامه های فرهنگی و شیوه اجرای این برنامه ها بین معتکفین در این ایام اشاره کرد و گفت: برنامه های فرهنگی در این ایام آثار و برکات زیادی در زندگی اجتماعی انسان هادارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار