عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی:

سهم کشاورزی از اقتصاد کشور باید افزایش یابد

باید در سال 97 وزارت جهاد کشاورزی سهم خود را در منافع ملی و اقتصاد کشور را ارتقاء دهد و افراد منتقد را به‌عنوان افراد دلسوز ببینند.
کد خبر: ۹۰۰۲۷۲۰
|
۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، گفت: عدم اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی باعث بلاتکلیفی و گرفتاری کشاورزان شده است.

علی وقف چی در خصوص عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در سال گذشته افزود: عملکرد وزارت جهاد کشاورزی را منفی می‌بینیم و از استیضاح کنندگان وزیر جهاد کشاورزی هستم و اعتقاد داریم با این رویه قطعا در نزدیک‌ترین زمان مجددا استیضاح وزیر کلید می‌خورد مگر اینکه انتقادات و دغدغه‌های مخالفین عملکرد وزیر برطرف شود.

وی با بیان اینکه خواسته‌های منتقدین باید اصلاح و عملیاتی شود، اظهار داشت: این امیدواری را داریم تا در سال 97 وزارت جهاد کشاورزی سهم خود را در منافع ملی و اقتصاد کشور را ارتقاء دهد و افراد منتقد را به‌عنوان افراد دلسوز ببینند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اینکه با تغییر رویکرد وزیر جهاد کشاورزی، نیز بیشتر می‌تواند وزارتخانه را همراهی کند و امیدواریم استیضاح وزیر به‌عنوان یک تلنگر در جهت مثبت و منافع ملی باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عدم اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی نیز یکی از نقص‌ها و ضعف‌هایی است که وجود دارد که باعث بلاتکلیفی و گرفتاری کشاورزان شده است، عنوان کرد: در استیضاح وزیر جهاد کشاورزی مسائل مهم‌تری نیز مانند اصلاح الگوی کشت و استفاده بهینه از منابع آبی کشور در زمینه مصارف کشاورزی مطرح بود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: 92 درصد منابع آبی کشور در زمینه کشاورزی مصرف می‌شود که امیدواریم با استفاده و تکیه بر علم روز موارد مورد انتقاد اصلاح شوند./

ارسال نظرات