مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج روح الله یزد:

پیاده کردن اخلاق شهدا؛ یکی از مهم‌ترین وظایف امروز

به منظور ارج نهادن به مقام شامخ شهدا؛ پایوران ناحیه روح الله یزد در مجلس شهید سید محمود حسینی از شهدای پایگاه شهید منتظر قائم محله اکبر آباد یزد شرکت نمودند.
کد خبر: ۹۰۰۲۷۳۶
|
۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ حجت الاسلام شیخ زاده در مصاحبه با خبرگزاری بسیج یزد گفت: آن‌قدر خدا به شهید امتیاز داده است که هیچ جای ناراحتی برای دیگران از شهادت شهید باقی نگذاشته است که غصه بخورد که چرا فلانی شهید شد، بلکه باید به شهید غبطه خورد که چرا این اتفاق برای ما نیفتاده است.
وی در ادامه افزود:پیغمبر خدا در جنگ احد به امیرالمؤمنین بشارت شهادت دادند؛ اما حضرت خیلی برای این امر عجله می‌کرد، هنگامی‌که پیغمبر این رفتار حضرت را دیدند از ایشان پرسیدند: «کَیْفَ صَبْرُک‏ علی شَهادَةٍ» چقدر بر شهادت صبور هستی؟ حضرت در جواب پیغمبر فرمودند: «لَیْسَ هَذَا مِنْ مَوَاطِنِ‏ الصَّبْرِ وَ لَکِنْ مِنْ مَوَاطِنِ الْبُشْرَى وَ الشُّکْر» شهادت از مواضع صبر نیست؛ زیرا در او سختی وجود ندارد بلکه جای شادی و شکر دارد.
وی همچنین اذعان کرد: تکریم و یادواره شهدا کار بسیار خوبی است، امّا این را مکرراً عرض کردم یکی از مهم‌ترین وظایف امروز ما در قبال شهدا، پیاده کردن اخلاق شهدا است و در این مورد کار زیادی صورت نگرفته است. هرکدام از شهدای ما ویژگی‌هایی داشتند که ما می‌توانستیم آن را در مدارس و دانشگاه پیاده کنیم، مخصوصاً صداوسیما که در این امر کمک بسیاری را در غالب مستند و ساختن فیلم و … می‌تواند انجام دهد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار