كارشناس مسائل سياسي : وحدت ملی زمانی شکل می گیرد که مرزها با امریکا، اسراییل و سعودی شفاف شود. من به سهم خود منتظر می مانم که نهضتی در میان اصلاح طلبان در حمایت از آنچه ترامپ و بن سلمان به جنگ آن آمده اند شکل بگیرد.
کد خبر: ۹۰۰۲۷۷۳
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي ؛ مهدی محمدی كارشناس مسائل سياسي در کانال تلگرامی خود با اشاره به شرایط بین المللی و تاثیر آن بر اتفاقات داخلی نوشت:

ایران در ماه های آینده به شدت نیازمند وحدت خواهد بود. در مقابل فشاری که دشمن درصدد وارد کردن آن به ماست، هیچ پادزهری موثر از اجماع ملی نیست. اینکه قانون کاتسا تا امروز آنگونه که امریکا می خواست اجرا نشده، از جمله به این دلیل است که پس از امضای قانون اجماع ملی فوق العاده ای در دفاع از امنیت کشور شکل گرفت.

وي در ادامه ميگويد : اساسا هدف اصلی تحریم ها ایجاد شکاف در کشور و ایجاد مطالبه سازش است. اکنون هم که امریکا اراده کرده تا کاتسا را به شکل حداکثری اجرا کند، به این دلیل است که حس می کند زمان برای ایجاد شکاف در ایران از هر وقت دیگری مناسب تر است. این چیزی است که همین دیروز رییس سرویس اطلاعات نظامی اسراییل به صراحت به آن اعتراف کرده.

اما این اجماع ملی با فرمول های مکانیکی نظیر"گفت وگو یا مصالحه ملی" که اصلاح طلبان پیشنهاد می دهند حاصل نخواهد شد. بگذریم که برخی اصلاح طلبان شادمان از آشوب ها و فشارها، پیشنهاد گفت وگو نمی دهند بلکه "باج"    می خواهند و به صراحت گفته اند –مثل آقای تاج زاده در گفت وگو با ویژه نامه نوروزی صدا- که آشوب ها و فشارها را برای خود فرصت می دانند!

كارشناس مسائل سياسي در ادامه گفت: وحدت ملی که ایران اکنون به آن نیاز دارد وحدت در مقابل امریکا، اسراییل و سعودی است. کسانی که امروز در ایران دقیقا دارند همان حرف های بن سلمان، ترامپ و نتایناهو را  تکرار می کنند نمی توانند بانی یا حتی بخشی از این وحدت باشند.

مهدي محمدي در ادامه پيام تلگرامي خودگفت : اصلاح طلبان باید تکلیف خود را به "محتوا"ی حرف های امریکا، انگلیس و سعودی روشن کنند. کل داستان این است که امریکا به انهدام برنامه موشکی ایران کمر بسته است. اصلاح طلبان باید روشن کنند در قبال برنامه موشکی چه موضعی دارند. امریکا با تمام توان درصدد تضعیف سپاه است، اصلاح طلبان باید بگویند با محتوای آنچه ترامپ و نتانیاهو درباره سپاه می گویند تا چه حد مخالفند؟ سعودی، امریکا و اسراییل می خواهند ایران پیروزی های منطقه ای اش را رها کند و منطقه را یکسره تحویل داعش و بدتر از داعش بدهد، اصلاح طلبان چه موضعی در این باره دارند؟ اینها شاخص های وحدت است و با لفاظی هم نمی توان از آنها گریخت.

اين كارشناس سياسي در پايان گفت : وحدت ملی زمانی شکل می گیرد که مرزها با امریکا، اسراییل و سعودی شفاف شود. من به سهم خود منتظر می مانم و بسیار مشتاقم که نهضتی در میان اصلاح طلبان وطن دوست در حمایت از آنچه ترامپ، نتانیاهو و بن سلمان به جنگ آن آمده اند شکل بگیرد.

منبع : مشرق

ارسال نظرات