خبرهای داغ:
فرمانده کمیته جست‌و‌جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح:
فرمانده کمیته جست‌و‌جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: چهار سال گذشته برای تقویت دستگاه‌های مهندسی کمیته جست‌و‌جو مبلغ ۱۰ میلیارد تومان در هیئت دولت اختصاص یافت، اما تاکنون فقط ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کمک شده است و زمانی که عدم تعهد مشاهده شد، ما دست نیاز را به‌سوی مردم دراز کردیم.
کد خبر: ۹۰۰۲۷۹۲
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اهواز، سردار سید محمد باقرزاده شب گذشته در برنامه زنده تلویزیونی صدا‌و‌سیمای خوزستان، با اشاره به حرکت عظیم راهیان نور، اظهار کرد: حرکت راهیان نور مبارک است و اثرات فرهنگی و آموزش بالایی دارد.

وی افزود: علاقه‌مندی نسبت به راهیان نور از حد سن و سال خارج‌شده است و بر همین اساس این حرکت ظرفیت زیادی دارد و ما باید در این رابطه بیشتر کارکنیم.

فرمانده کمیته جست‌و‌جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: باید دستگاه‌های دولتی، مجموعه‌های ارزشی و بخش‌های خصوصی در یک عزم ملی نسبت به حرکت عظیم راهیان نور توجه و کار کنند.

وی با تأکید بر اینکه مخاطبین ما در امر راهیان نور چهار گروه هستند، عنوان کرد: گروه اول افراد خالی‌الذهن هستند، این افراد جوانان و نوجوانانی هستند که جنگ را ندیده و درک نکردند، باید حماسه دفاع مقدس را خوب دریافت کرده و نسبت به فشرده‌ای از تاریخ جنگ آشنا شوند.

باقرزاده افزود: گروه دوم اهل باور و یقین که عموماً مردم متدین و مؤمن ما را در برمی‌گیرد که در جنگ به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم نقش داشتند، این افراد باید دائماً مطالب جدیدی از جنگ را دریافت کنند.

وی عنوان کرد: دسته سوم کسانی هستند که به هر علتی در تاریخ جنگ تردید دارند، باید تردد این دسته را با اقدامات علمی توسط کارشناسان رفع کرد.

باقرزاده گروه چهارم را منکرین نسبت به ارزش‌ها دانست و گفت: این عده به هر دلیلی انقلاب را قبول ندارند، ما باید با احتجاج قادر به پاسخگویی به آن‌ها باشیم.

فرمانده کمیته جست‌و‌جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: کار تفحص شهدا مستمر و به‌شدت در حال انجام است و کار کاوش در ایران و برخی مناطق به پایان رسیده و نقاط دیگری نیز نیازمند بازبینی مجدد هستند.

وی افزود: احتمال دارد که در آینده ۴ هزار و ۲۰۰ شهید تفحص شود و با کاوش این تعداد پرونده تفحص تمام خواهد شد، چراکه بخش اعظمی از شهدا به وطن بازگشتند.

باقرزاده با تأکید بر اینکه در عملیات تفحص متکی به امکانات خود بودیم، اظهار کرد: چهار سال گذشته برای تقویت دستگاه‌های مهندسی کمیته جست‌و‌جو مبلغ ۱۰ میلیارد تومان در هیئت دولت اختصاص یافت، اما تاکنون فقط ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کمک شده است.

وی افزود: زمانی که عدم تعهد به کمک مشاهده شد، ما دست نیاز را به‌سوی مردم دراز کردیم تا خیرین و دل‌بستگان به شهدا در این امر کمک کنند.

فرمانده کمیته جست‌و‌جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دستگاه‌های تفحص متعلق به زمان جنگ است و اکنون فرسوده هستند، اما ما با این مقدورات محدود تعداد زیادی شهید را کاوش کردیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها