کارشناس امور زنان در گفتگو با «بسیج»:
یکی از کارشناسان ارشد مطالعات زنان با اشاره به اهمیت فرهنگ و لزوم توجه به آن، فرهنگ را زیربنای جامعه دانست.
کد خبر: ۹۰۰۲۸۱۳
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
اعظم وایانی کارشناس امور زنان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: اگر فرهنگ در وجود انسان نهادینه شود شاهد جامعه ای ایده آل در همه ابعاد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و ... خواهیم بود چراکه فرهنگ همه این ابعاد را تحت الشعاع خود قرار می دهد.

وی با اشاره به مثالی ساده که اگر خانواده ای دارای فرهنگ باشد و در سایه این فرهنگ به ارزش های انسانی چون عزت نفس و ... اهمیت دهند هرگز در شرایط سخت نیز حاضر نخواهند شد کسی از مشکلات مالی و ... آن ها مطلع شود، گفت: جامعه نیز مثابه این خانواده در بعد کلان با داشتن چنین خانواده هایی از سلامت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی برخوردار خواهند شد.

وایانی با تاکید به اینکه توجه به فرهنگ در جامعه از بروز بسیاری از آسب ها در جامعه پیشگیری خواهد کرد، اظهار داشت: بسیاری از آسیب ها نیز در سایه فرهنگ به جای حاشیه سازی و موج سواری سیاسی، از طریق افراد و متولیان رفع و از تسری آن به جامعه و یا تشویش اذهان عمومی جلوگیری می شود.

وی در ادامه زنان را رکن اساسی خانواده در نهادینه شدن فرهنگ جامعه عنوان و بیان کرد: زنان پاشنه آشیل در هجمه فرهنگی دشمنان به شمار می روند چراکه دشمنان می دانند با هجمه به این قشر و انحراف آن ها، خانواده ها متزلزل می شود و خانواده ای متزلزل قطعا زمینه خوبی برای دشمنان در فروپاشی جامعه خواهد بود.

این فعال فرهنگی توجه زنان به فرهنگ ارزشی اسلام را نکته مهمی در برابر هجمه دشمنان خواند و تاکید کرد: اگر این قشر از جامعه در نقش مادری، همسری و دختری بتوانند به عنوان محور اساسی، فرهنگ ارزشی و انسانی را پاس دارند و به آن پایبند باشند بسیاری از مشکلات جامعه برطرف می شود چراکه خانواده جزء کوچکی ار جامعه است.
وایانی اهمیت زن و توجه به جایگاه آن را در فرهنگ اسلام یادآور شد و خاطرنشان کرد: زنان با توجه به این فرهنگ غنی قطعا می توانند جامعه را مدیریت کنند همچنانکه این قشر در برهه های مختلف همچون انقلاب و دفاع مقدس نقش آفرینی خود را نشان دادند.
ارسال نظرات