مهمانی هزاران گل در کرج پایتخت لاله ایران

شهروندان کرج و استان البرز در نخستین روزهای بهار مهمان هزاران گل در ششمین جشنواره لاله ها شده اند تا سال 97 را با آرامش مضاعف بهاری پشت سر گذاشته و به امید روزهای بهتر تعطیلات را پشت سر بگذارند.
کد خبر: ۹۰۰۲۸۲۴
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، ششمین جشنواره لاله ها از هفتم فروردین کار خود را در نمایشگاه دائمی گل کرج در پارک چمران آغاز کرد و قرار است میهمانی لاله ها و گل های بهاری تا 15 اسفند ماه در مرکز استان البرز ادامه یابد.

مهمانی هزاران گل در کرج پایتخت لاله ایران
این جشنواره همه ساله در روزهای آرامش بخش بهاری دوستداران گل را به سمت خود جلب می کند و در سال های گذشته بیش از 50 هزار نفر از این نمایشگاه دیدن کرده اند.


جشنواره لاله ها همه ساله با برگزاری آیین افتتاح کار خود را آغاز می کرد اما امسال این مهمانی بدون صرف هزینه مراسم افتتاحیه گشایش یافت و باغ لاله ها با طیفی از رنگ های متنوع و زیبا بر روی مردم گشوده شد.


مردم از سراسر ایران تا 15 فروردین در ششمین جشنواره لاله ها در کرج به عنوان پایتخت گل لاله ایران مهمان 250 هزار گل لاله و بیش از 100 هزار انواع گل با طیف های رنگی هستند.


جشنواره لاله ها در کرج علاوه بر بازدید هموطنان در استان البرز می تواند اوقاتی شاد و دل انگیز را برای مسافران نوروزی که قصد گذر از البرز به دیگر استان ها دارند و یا اینکه از مسافرت باز می گردند فراهم آورد تا آغاز و یا پایان سفرشان با حضور در مهمانی هزاران گل به یاد ماندنی شود.


آغاز عملیات اجرای کاشت ۶۰۰ هزار پیاز گل لاله در کرج در آذر ماه آغاز می شود و پیازهای گل لاله در باغ گل‌ های کرج و مناطق ۱۲ گانه شهری کاشته می‌شود. از مجموع ۶۰۰ هزار پیاز گل لاله، 250 هزار پیاز در باغ گل ‌های کرج و ۳۰۰ هزار پیاز دیگر در مناطق ۱۲ گانه شهری کاشته می‌شود.


استان البرز با تولید سالانه 20 میلیون شاخه در تولید گل لاله در سطح کشور رتبه اول را دارد. بهره برداران این استان با تولید بیش از 20 میلیون شاخه انواع واریته های گل لاله در سطح گلخانه ها و مزارع استان، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده اند. 


بهره برداران این استان با این میزان تولید گل لاله، بیش از 50 درصد گل لاله کشور را با بیش از 30 واریته تولید می کنند که فقط 600 هزار شاخه آن در جشن لاله ها در روستای گرماب بخش آسارا تولید می شود. سطح زیر کشت گل لاله در این استان 42 هکتار است. 


البرز در تولید گل و گیاهان زینتی و شاخه بریده نیز جزو استان های برتر کشور است به طوریکه 385 هکتار از اراضی این استان زیر کشت گل و گیاهان زینتی قرار دارد که از این میزان 300 هکتار در فضای باز و 85 هکتار نیز در مکان‌های مسقف است. از این اراضی سالانه 80 میلیون گل شاخه بریده، گل های آپارتمانی و گلدانی شب عید تولید می شود.


جشنواره باغ لاله ‌های البرز علاوه بر کرج مرکز استان، اواخر فروردین ماه هر سال در منطقه گچسر و گرماب در جاده کرج - چالوس نیز برگزار شده و انواع لاله‌های رنگین از نوع ساده و واژگون به نمایش گذاشته می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار