خبرهای داغ:
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های شاهرود و میامی:

متمکنان اموالشان را برای اشتغال‌زایی و بهبود کیفیت کالای ایرانی وقف کنند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های شاهرود و میامی گفت: متمکنان اموالشان را برای اشتغال جوانان و در جهت بهبود کیفیت کالای ایرانی و همچنین برون‌رفت تولیدکنندگان داخلی از مشکلات به وجود آمده وقف کنند.
کد خبر: ۹۰۰۲۸۵۷
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱
حجت‌الاسلام سعید غیرتمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود، با اشاره به شعار سال رهبر معظم انقلاب، در پاسخ به این پرسش که چرا حمایت از کالای داخلی باید صورت گیرد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: سال ۹۷، سال «حمایت از کالای ایرانی» است و مخاطب این شعار، آحاد ملت و مسؤولانند و همه باید سخت کار کنند.
وی افزود: خطاب امام خامنه‌ای در این پیام، بیشتر مردم بود؛ چون همواره مردم هستند که جریان‌ساز هستند و معادلات را تغییر می‌دهند و مردم عزیز و شریف ما اگر همت کنند، رشد و پیشرفت کشور سرعت خواهد گرفت.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های شاهرود و میامی افزود: امروز باید عهد ببندیم که از تولید داخلی حمایت کنیم و کالای ایرانی بخریم.
وی با بیان اینکه خرید کالای ایرانی معانی مختلفی دارد، افزود: خرید کالای ایرانی به معنای افتخار ملی، تشویق اقتصاد ملی، پاسداری از اقتصاد ملی، عدم بیکاری جوانان ایرانی و ایجاد فرصت‌های شغلی است.
خرید کالای خارجی به تعبیر دین نباید انجام شود
غیرتمند با مطرح کردن اینکه چرا خرید کالای خارجی نباید انجام شود، بیان کرد: بر اساس آموزه‌های قرآنی و اسلامی به چند دلیل باید کالای خارجی نخریم؛ اول اینکه به خاطر عدم تسلط دشمن بر ما و به تعبیر دینی قاعده نفی سبیل نباید کالای خارجی خرید.
وی تصریح کرد: یکی از مصادیق عینی موجود در آموزه‌های دین مبین اسلام برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن و لزوم مصرف کالای داخلی، قاعده نفی سبیل است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های شاهرود و میامی اضافه کرد: بر مبنای آیه ۱۱۴ سوره مبارکه نساء، خداوند هرگز کافران را بر مؤمنان تسلطی نداده است و نباید کاری کنیم دشمن بر ما تسلط داشته باشد.
غیرتمند ادامه داد: خداوند مؤمن را عزیز آفریده و برای حفظ عزت و کرامت خود باید کالای داخلی بخریم و امام صادق (ع) در همین زمینه می‌فرمایند «همانا خداوند امور مؤمن را به خودش تفویض کرده است و البته تفویض نکرده است که ذلیل باشد» و بر اساس آیه قرآن مؤمن عزیز است و ذلیل نیست.
وی اضافه کرد: طبیعی است که در این نگاه، هرگونه مبادله و فعالیت اقتصادی که موجب قدرتمندتر شدن دشمنان جامعه اسلامی شود؛ متقابلاً شرایط ذلت مسلمانان را فراهم کرده و جایز نخواهد بود.
جنگ دشمنان در عرصه اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های شاهرود و میامی با اشاره به تقبیح برقراری رابطه دوستانه با کافران عنوان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم، مودت و دوستی با کفار به جای مؤمنان را منع می‌کند؛ چون این دوستی سبب سلطه و سلطنت اعتباری و واقعی کفار می‌شود. غیرتمند بیان داشت: نهی از دوستی کفار، بر حرمت هر عملی دلالت می‌کند که موجب سلطه و سلطنت و نفوذ کفار شود.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه امکان استفاده از موقوفات برای همه اعصار فراهم است، در شرایطی که شاهد مبارزه و رزم دشمنان در عرصه اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران هستیم، دارایی و امکانات واقفان حقیقی و حقوقی باید در مسیر مبارزه اقتصادی با دشمن قرار گیرد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های شاهرود و میامی افزود: افراد به‌صورت جمعی و انفرادی می‌توانند اموالشان را برای اشتغال جوانان و در جهت بهبود کیفیت کالای ایرانی و همچنین جهت برون‌رفت تولیدکنندگان داخلی از مشکلات به وجود آمده وقف کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها