خبرهای داغ:
روح‌الله نعمتیان به عنوان تنها سهمیه کشتی آزاد استان قم در مسابقات انتخابی تیم ملی برای کسب سهمیه قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ به روی تشک می‌رود.
کد خبر: ۹۰۰۲۹۰۹
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
نعمتیان تنها مرد آزاد کشتی قم در انتخابی تیم ملی
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان ایران با حضور کشتی‌گیران اوزان ۵۷، ۶۱، ۶۵، ۷۰، ۷۴، ۷۹، ۸۶، ۹۲، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم برنامه‌ریزی شده است و روز‌های پایانی فروردین‌ماه با حضور چهره‌های شاخص این رشته و مدال‌آوران میادین مختلف داخلی و بین‌المللی به انجام خواهد رسید.

در حالی که هیات کشتی استان قم برای انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران هفت سهمیه دارد، اما در پیکار‌های گزینشی تیم ملی آزاد تنها دارای یک سهمیه است و این سهمیه در وزن ۶۱ کیلوگرم نصیب چهره شاخص یک دهه اخیر این رشته یعنی روح‌الله نعمتیان شده است.

در این انتخابی نفرات اول تا سوم گروه (الف) پیکار‌های کشتی آزاد قهرمانی کشور، قهرمان و نایب‌قهرمان گروه (ب) مسابقات سال ۱۳۹۶ قهرمانی ایران، قهرمان گروه (ج)، نفرات اول تا سوم رقابت‌های کشتی آزاد عمومی ایران، نفرات اول بازی‌های ایندور گیم و قهرمانان کشتی پهلوانی کشور حضور دارند.

روح‌الله نعمتیان آزادکار با تجربه استان قم در حالی به این انتخابی می‌رود که پیش از این سابقه کسب مدال از پیکار‌های کشوری و بین‌المللی این رشته را دارد و در رشته کشتی آلیش نیز از سابقه بسیار خوبی همچون کسب مقام سوم و نشان برنز رقابت‌های سال ۲۰۱۶ کشتی آلیش جهان در قزاقستان برخوردار است.

نعمتیان در وزن ۶۱ کیلوگرم مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان ایران باید با محمد رمضان‌پور از مازندران، رضا اسدی‌پور از همدان و محمد نامجومطلق از گیلان به عنوان نفرات اول تا سوم پیکار‌های گروه (الف) مسابقات سال ۱۳۹۶ کشور به رقابت بپردازد.

نعمتیان که دارنده رتبه نخست پیکار‌های گروه (ب) کشتی آزاد قهرمانی کشور در سال ۱۳۹۶ محسوب می‌شود، در این انتخابی رقبای دیگری همچون نایب‌قهرمان گروه (ب) یعنی وحید کارگر از اردبیل و قهرمان گروه (ج) یعنی سجاد صالح‌پور از اصفهان را نیز پیش‌رو دارد.

همچنین باقر یخ‌کشی و علی حاج‌آقانیا از مازندران به همراه حبیب‌الله سهرابی از ایلام به عنوان نفرات اول تا سوم پیکار‌های کشتی آزاد عمومی قهرمانی ایران در سال ۹۶ در کنار ایمان صادقی از مازندران به عنوان نفر اول بازی‌های ایندور گیم و امید حسن‌تبار از فارس به عنوان قهرمان کشتی پهلوانی ایران دیگر رقبای کشتی‌گیر قم در انتخابی وزن ۶۱ کیلوگرم کشتی آزاد بزرگسالان ایران به شمار می‌روند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها