با اقدام ایثارگرانه خانواده مرحوم عظیم پورمحمدی، جوان 26ساله زرندی، اعضای پیکر وی به بیماران نیازمند به دریافت عضو اهدا شد.
کد خبر: ۹۰۰۲۹۳۸
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، اعضای بدن جوان 26 ساله زرندی که در یزد دچار مرگ مغزی شده بود، به بیماران نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

 حبیب الله خنجری، فرماندار زرند درحاشیه مراسم ختم مرحوم عظیم پورمحمدی که در مسجد روستای جرجافک برگزار شد، با قدردانی از حسن نیت خانواده اهدا کننده عضو، این کار را یک حرکت خداپسندانه دانست که در دین مبین اسلام بر این مهم تاکید شده است.

 وی افزود: این ایثار و فداکاری  نشأت گرفته از مکتب اهل بیت (ع) و آموزه های دینی و ماندگار و ابدی است و قطعا خانواده مرحوم عظیم پورمحمدی در پیشگاه خداوند از اجر و قرب والایی برخوردار هستند.

خنجری تصریح کرد: اهدای عضو به واسطه اینکه جان بیماران نیازمند را نجات می دهد جزو کارهای خیر و بسیار ارزشمند محسوب می شود.

فرماندار زرند یادآور شد: چنین رفتارهای ایثارگرانه‌ای اثرات بسیار مثبتی از جمله تقویت روحیه نوع دوستی درجامعه دارد  که ضمن ترویج آن موجب انسجام اجتماعی می‌شود وخانواده‌هایی که برای اهدای اعضای عزیزانشان رضایت داده اند، قطعاً آنها را از دست نداده اند بلکه آنها را زنده نگه داشته اند، چرا که ایثار و فداکاری آنان تا ابدیت باقی خواهد ماند.

علی پور محمدی، برادر این فرد اهدا کننده نیز گفت: عظیم برادرم که پنج شنبه اخر سال 96 مادرم را برای درمان بیماری به یزد برده بود، متاسفانه در یزد دچار سکته قلبی شد و حدود 10 روز در بیمارستان شهید صدوقی یزد بستری بود.

وی افزود: پس از اینکه مرگ مغزی وی اعلام شد، تمامی اعضا خانواده رضایت دادیم تا هریک از اعضا بدن برادرم نیاز باشد برای نجات دیگر بیماران نیازمند اهدا شود و با این اقدام دیگر فکر نمی کنیم که برادرم از بین رفته است بلکه چند عظیم خدا به ما عطا فرموده است.

فاطمه سیف الدینی، مادر جوان مرحوم هم گفت: عظیم فرزندم خیلی به من وابسته بود و وقتی متوجه شد برای درمان بیماریم قصد رفتن به یزد را دارم، مشتاقانه در این سفر همراهیم کرد و متاسفانه در یزد دچار سکته شده و با گذشت حدود 10 روز در بیمارستان، پزشکان امید به زنده ماندنش را ندادند که پس از اعلام مرگ مغزي  برای اهدای عضو رضایت دادیم، تا جان و زندگی دوباره به بیماران نیازمند بخشیم.

سمانه پور محمدی، خواهر جوان مرگ مغزی نیز با اشاره به اینکه برادرم بسیار مهربان و وابسته به مادرم بود، گفت: وی دارای یک فرزند 10 ماهه است و در کلانتری دهستان محمد آباد زرند، در حال انجام خدمت مقدس سربازی بود و 3ماه دیگر خدمتش به پایان می رسید که متاسفانه پس از گذشت چند روز، تلاش کادر درمانی بیمارستان برای نجات جان برادرم بی‌نتیجه ماند و مرگ مغزی از طرف کادر پزشکی اعلام شد.

وی افزود: گرچه برادرم از بین ما رفت و خرسندم که در جهت اهدای اعضا به بیماران نیازمند عضو اعضا بدن برادرم را اهدا کردیم.

پورمحمدی هدف از این اقدام خداپستدانه را گسترش فرهنگ اهدای اعضا در جامعه دانست.

مراسم خاکسپاری مرحوم عظیم  پورمحمدی در زادگاهش در روستای جرجافک شهرستان زرند برگزار شد.

ارسال نظرات