خبرهای داغ:
رضا اسماعیلی:

زبان شعر آیینی باید وحدت‌گرا باشد/شاعران آیینی از بزرگان دینی تندیس عزت بسازند

استاد برجسته شعر آیینی گفت: در جامعه امروز وحدت میان مسلمانان از اهمیت بسیاری برخوردار است و شاعران آیینی نیز باید تلاش کنند در اشعار خود به مقدسات سایر ادیان توهین نکنند.
کد خبر: ۹۰۰۲۹۷۰
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱
زبان شعر آیینی باید وحدت‌گرا باشد/شاعران آیینی از بزرگان دینی تندیس عزت بسازند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، رضا اسماعیلی پنجشنبه شب در «عصر شعر علوی» که در سالن همایش‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، با اشاره به اینکه افرادی که در حوزه شعر آیینی فعالیت می‌کنند باید علاوه‌بر شاعر عالم نیز باشند، اظهار کرد: شعر آیینی یک تریبون ادبی معرفی اسلام ناب محمدی است.

وی با بیان اینکه در گذشته هیچ کسی جرأت نقد کردن شاعران شعر آیینی را نداشت، عنوان کرد: آسیب شناسی و نقد کردن شعر آیینی مانند امر به معروف و نهی از منکر است چراکه محور فعالیت‌های شعر آیینی اهل بیت (ع) هستند و باید معرفی آن‌ها به بهترین شکل انجام شود.

این استاد برجسته شعر آیینی با اشاره به اینکه شاعر آیینی باید با دو بال تعهد ادبی و تعهد دینی حرکت کند، مطرح کرد: در عرصه شعر ادبی و شعر آیینی باید تفکر نقادانه داشته باشیم و هر کلامی را بدون، چون و چرا نپذیریم.

وی با بیان اینکه کلام بزرگان باید بر اساس قرآن و عترت سنجیده شوند، خاطرنشان کرد: در تاریخ ادبی کشور ما اشعار، ضرب المثل‌ها و سخنان بسیاری از بزرگان وجود دارد که برخی از آن‌ها با معارف اسلامی مغایرت دارند که اگر شاعران نگاه نقادانه نداشته باشند این سخنان را در اشعار خود تکرار خواهند کرد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه اصل شعر آیینی اخلاص است، تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم از اهل بیت (ع) به عنوان الگو یاد کرده است و در شعر آیینی باید این مهم نسبت به بزرگان دینی و ائمه اطهار (ع) مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه محبت به اهل بیت (ع) باید با معرفت نسبت به آن‌ها همراه باشد، یادآور شد: شاعران آیینی باید تلاش کنند تا از بزرگان دینی تندیس عزت بسازند نه تندیس مصیبت.

این استاد برجسته شعر آیینی با اشاره به اینکه شاعران آیینی باید ارزش‌های اسلام را برجسته کنند، ادامه داد: در جامعه امروز وحدت میان مسلمانان از اهمیت بسیاری برخوردار است و شاعران آیینی نیز باید تلاش کنند در اشعار خود نسبت به مقدسات سایر ادیان توهین نکنند.
ارسال نظرات