خبرهای داغ:
امام جمعه دامغان با بیان اینکه همه باید فرزندان خود را با عشق به علی(ع) و ولایت پرورش دهیم، گفت: دستگاه‌های فرهنگی در جامعه اسلامی باید مروج و مبلغ عشق به اهل بیت(ع) و ولایتمداری باشند.
کد خبر: ۹۰۰۳۰۱۸
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در خطبه‌های وحدت بخش و دشمن شکن نماز جمعه دومین آدینه سال 97 که با حضور گسترده مردم ولایتمدار شهرستان دامغان در مصلی امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد ضمن تبریک فرارسیدن سالروز میلاد مسعود مولای متقیان و امیرمؤمنان حضرت علی بن ابیطالب(ع) که به عنوان روز پدر نام‌گذاری شده است به ذکر گوشه‌هایی از فضائل بیشمار شخصیت آن امام همام پرداخت و اظهار داشت: پیروی از ولایت امام علی(ع) چنگ زدن به ریسمان الهی و اصل مهم هدایت و سعادت است.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه براساس آیات و احادیث، خط ولایت ائمه اطهار(ع) امتداد مسیر نورانی نبوت است، خاطر نشان کرد: بی‌تردید انکار ولایت امیرالمؤمنین(ع) همچون انکار نبوت است و کسی که نبوت را منکر شود، ربوبیت پروردگار عالم را انکار کرده است.

خطیب نماز جمعه دامغان امام علی(ع) را پرورش یافته دامان پربرکت نبی مکرم اسلام(ص) و نمونه عینی تربیت قرآنی خواند و افزود: امروز همه باید فرزندان خود را با عشق به علی(ع) و ولایت پرورش دهیم، دستگاه‌های فرهنگی در جامعه اسلامی نیز باید مروج و مبلغ عشق به اهل بیت(ع) و ولایتمداری باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان در ادامه به موضوع سنت نبوی اعتکاف و فضائل پرشمار ماه رجب اشاره کرد و ضمن دعوت از همه به ویژه جوانان برای بهره بردن از این فرصت ناب معنوی، گفت: اعتکاف فریضه‌ای پربرکت، راز و نیاز خالصانه و خاضعانه با خدا و فرصت ناب تقرب به حضرت حق است، سال گذشته بیش از یک هزار و پانصد نفر در دامغان معتکف شدند و امسال نیز دو مسجد جامع و بلال این شهرستان میزبان معتکفان برادر و خواهر دامغانی خواهند بود.

جمهوری اسلامی عزت اسلام و شیعه را در جهان فراهم کرد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت 12 فروردین روز جمهوری اسلامی ایران، این روز تاریخی و ماندگار در خاطره ملت بزرگ ایران را روز تأسیس رسمی حکومت الهی و ولایی جمهوری اسلامی برشمرد و اظهار داشت: نظام اسلامی ما میراث گرانبهای امام راحل(ره) و ثمره خون شهدای والامقام، جانبازی ایثارگران و مقاومت ملت است که امروز موجبات عزت اسلام و شیعه را در جهان فراهم کرده است.

امام جمعه دامغان همچنین با گرامیداشت سالروز وفات عقیله بنی‌هاشم(س) حضرت زینب کبری(س)، شخصیت الهی آن حضرت را آمیخته‌ای از ایثار و صبر، فداکاری و رضا، ظلم ستیزی و بصیرت دانست و تصریح کرد: دخت امیرمؤمنان شخصیتی نورانی و اسوه عبودیت و بندگی و پرورش یافته مکتب علوی و فاطمی بود، بانویی شجاع که می‌تواند بهترین الگو برای زنان و دختران جامعه اسلامی ما باشد.

حمایت از کالای ایرانی راه برون رفت کشور از چالش‌های اقتصادی است

خطیب نماز جمعه دامغان در ادامه با اشاره به نام برگزیده شده برای سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: ابتکارات رهبر فرزانه انقلاب از دهه 70 تاکنون در نام گذاری اندیشمندانه سالها ناشی از نگاه فاخر و عمیق ایشان به ضرورت‌ها و نیازهای ملت و کشور است که با همراهی و همدلی ملت و دولت می‌تواند تحقق یابد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان حمایت از کالای ایرانی را فرهنگی دربرگیرنده مفاهیم مهمی همچون حمایت از سرمایه، کالا و کارگر ایرانی، حمایت از تولید ملی و خانواده ایرانی، اعتلا بخشی به اقتصاد کشور و وجهه ملی، عزتمندی کشور و ملت و همگرایی بیش از پیش مردم دانست.

وی با تأکید بر اینکه حمایت از کالای ایرانی راه برون رفت کشور از چالش‌های اقتصادی است، خاطر نشان کرد: اجرای این سیاست و تحقق این نام به عنوان یک فرهنگ همگانی سبب استحکام درونی اقتصاد ایران اسلامی، رونق گرفتن تولید در کشور و غلبه ملت ما در صحنه تخاصم اقتصادی دشمنان بر علیه کشورمان می‌شود.

امام جمعه دامغان با اشاره به اهمیت و ضرورت تلاش بیشتر تولید کنندگان و دولتمردان بر افزایش کیفیت تولیدات داخلی با توجه به توانمندی‌های گسترده موجود، تحقق حمایت از کالای ایرانی را مستلزم سه اصل دانست و اظهار داشت: مقابله دولت و مجلس با واردات بی‌رویه کالاهای مصرفی خارجی، مبارزه جدی و هدفمند با قاچاق کالا و گسترش فرهنگ خرید و استفاده از کالای ایرانی سه لازمه عینیت بخشی به این شعار است.

گفتنی است، قدردانی امام جمعه شهرستان دامغان از شهرداران شهرهای دامغان و امیریه که با تلاش و حمایت شوراهای اسلامی رتبه‌های برتر بین شهرهای استان سمنان را کسب نمودند و تأکید بر ضرورت استفاده و بهره‌مندی صحیح از طبیعت به عنوان هدیه بزرگ الهی از دیگر بخش‌های خطبه‌های امروز نماز جمعه دامغان بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها