نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در خطبه های نماز جمعه با اشاره به سفر رئیس جمهور به آذربایجان و همراهی استانداران دو استان همسایه از عدم همراهی استاندار اردبیل در این سفر با توجه به گستره مرزی استان اردبیل با آذربایجان ابراز ناخرسندی کرد.
کد خبر: ۹۰۰۳۰۲۵
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۶
انتقاد امام جمعه اردبیل از نهاد ریاست جمهموری /  اردبیل استان ناتنی
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به حرکت بزرگی که ملت ایران در ۱۲ فروردین انجام دادند گفت: حضرت امام، روز ۱۲ فروردین را روز عید اسلامی ملی، روز فتح مطلق و نصر به تمام معنی و روز امامت امت و روز فتح و ظفر نام نهادند و فرمودند: "روز ۱۲ فروردین که روز نخستین حکومت الله است از بزرگ‌ترین اعیاد ملی و مذهبی ماست و ملت ما باید این روز بزرگ را عید بگیرند و زنده نگه دارند روزی که کنگره‌های قصر ۲۵۰۰ ساله حکومت طاغوتی فرو ریخت و سلطه‌ی شیطانی برای همیشه رخت بربست و حکومت مستضعفین جانشین آن گردید. "
حضرت آیت الله عاملی اظهار داشت: حضرت امام آن زمان ملت را به شرکت در انتخابات دعوت کردند و فرمودند" شما می‌توانید هر فُرمی را که می‌خواهید انتخاب کنید. شما حق دارید و می‌توانید که در این ورقه جمهوری دموکراتیک را بنویسید، رزیم سلطنتی یا هرچه را می‌خواهید بنویسید. در این مورد مختار هستید"
وی افزود: تا حال در عالم رای و دموکراسی دیده نشده که در یک کشور حجم شرکت کننده مثل آن رفراندوم باشد و تا حال دیده نشده که ۹۹ درصد مردم به یک نوع حکومت رای بدهند. به همین جهت رسانه‌های بیگانه آن زمان گفتند این انتخابات مخدوش است، چون امکان ندارد ۹۹ درصد مردم به یک امر رای بدهند و گفتند این ناپذیرفتنی است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در بخش دیگری از خطبه‌ها اظهار داشت: اعتکاف از سنت‌های مهم دین اسلام و یک مدرسه تربیتی است و در شان آن همین بس که خداوند دو پیامبر عظیم الشان یعنی ابراهیم و اسماعیل را مامور خدمت به معتکفین نموده است.
وی افزود: اسلام با آدابش زنده است و اینگونه آداب بخشی از هویت ماست.
وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به آتش سوزی اخیر در جنگل‌های منطقه سو‌ها از اهالی استان خواست در روز طبیعت امانت دار طبیعت باشند و به عنوان تشکر از طبیعت و برای اثبات علو مدنیت و بلوغ خود در روز طبیعت، پاکبان طبیعت باشند و در تطهیر زباله‌های ریخته شده اهتمام ورزند.
نماینده، ولی فقیه در استان با اشاره به سفر رئیس جمهور به آذربایجان و همراهی استانداران دو استان همسایه و عدم همراهی استاندار اردبیل گفت: چگونه می‌شود که اردبیل با اینکه بیش‌ترین مرز مشترک با آذربایجان را دارد در این سفر محروم می‌شود؟
وی با انتقاد از برنامه ریزان نهاد ریاست جمهوری و وزارت خارجه و تقبیح این عمل نامناسب گفت: من کار بعضی از جوانان با هوش استان اردبیل را که با حسن سلیقه و فطانت اسم استان اردبیل را "استان ناتنی" گذاشتند تحسین می‌کنم.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌ها اظهار داشت: امسال مقام معظم رهبری در تعیین شعار سال بر نقطه اصلی اقتصاد مقاومتی یعنی "حمایت از تولید داخلی" تمرکز نمودند. این دستور بر دوش سه مجموعه ایجاد تکلیف می‌کند؛ دولت، ملت و تولید کنندگان. وظیفه دولت مبارزه با قاچاق و مقابله با وارادات رسمی بی رویه کالا‌های خارجی و حمایت از تولید ملی و ایجاد زمینه صادرات است.
وی ادامه داد: دولت باید بر کیفیت کالای ایرانی و برگرداندن اعتماد جامعه به کالای داخلی نظارت سختگیرانه و کنترل دقیق داشته باشد. همچنین دولت و مسئولین دولتی باید در استفاده از کالای داخلی پیش قدم شوند. اگر مسئولین کشور در ظاهر و باطن زندگی خود از کالای تولید داخل استفاده کنند می‌توانند از مردم بخواهند که از کالای ایرانی استفاده کنند.
وی افزود: وظیفه تولیدکنندگان افزایش کیفیت و رضایت پذیری محصولات است. آن‌ها اگر این کار را بکنند مصرف کنندگان را به بزرگترین مبلغ خود تبدیل می‌کنند.
وی اظهار داشت: ضلع سوم حمایت از کالای داخلی ملت ما هستند. ملت ما باید به مصرف کالای داخلی تعصب داشته باشند. اگر دو ضلع اول خوب کار کنند، ضلع سوم خود به خود به اسارت آن‌ها در می‌آید. ملت ما باید تعصب به مصرف کالای داخلی را نوعی مشارکت در پیشرفت و رشد کشور تلقی کنند. بلکه ملت ما باید کالای ایرانی را به عنوان بخشی از هویت و قدرت خود تلقی و از هر فرصتی برای ترویج آن استفاده کنند.
ارسال نظرات