امام جمعه شاهرود:

یکی از رویش های فرهنگی انقلاب اعتکاف است/بهترین مبلغ برای کالا کیفیت است/فروشنده ما باید قاچاق را منکر بداند

امام جمعه شاهرود گفت: بهترین مبلغ برای کالای ایرانی کیفیت است، تولیدکنندگان نقش اساسی دارند در بالا بردن کیفیت کالای ایرانی، امنیت اقتصادی را باید مورد توجه قرار داد.
کد خبر: ۹۰۰۳۰۴۳
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام و المسلمین عباس امینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شاهرود که در مصلی نمازجمعه این شهر اقامه شد در سخنانی با اشاره به اینکه یکی از رویش های فرهنگی انقلاب ما اعتکاف بود افزود: انسان خلوتی می گزیند برای ارتباط خود با خدا و تقویت مسائل روحی در یک مکان خاص، مخصوصاً جوانان و دانش‌آموزان و نونهالان و بزرگترها.
وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در اول سال اشاره کرد و با بیان اینکه این فرمایشات بسیار مهم و کاربردی و هم راهبردی اظهار کرد: فهرست فرمایشات ایشان در ٩ بخش بوده است، که مشکلات کشور حل نشدنی نیست با قدرت و همت جوانان ما قابل حل است، قدرت و نشاط انقلاب اسلامی که مدتی است در مقابل اقدامات دشمن به یأس و ناامیدی را مرتب می خواهند به جامعه تزریق کنند و مشکلات را بیش از آنچه که هست نشان بدهند ما را مأیوس کنند.
امام جمعه شاهرود ادامه داد: جوانان سرمایه کشور هستند که بعضی به این سرمایه توجه ندارند و گاهی حرف‌های دلسرد کننده به جوانان می زنند، تحقق شعارهای انقلاب اسلامی، کارنامه مسئولان در زمینه های مختلف، امکانات و ظرفیت‌های کشور چه طبیعی چه غیر طبیعی و انسانی، موانعِ استفاده از ظرفیت ها که بحث بسیار مهمی است.
امینی اضافه کرد: فلسفه شعار سال ها و امثال را بیان کردند که فرمودند عده‌ای می‌گویند نام سالها چرا و چقدر عمل می شود که نکته ای را در حکمت این نام گذاری ها بیان کردند و به مسائل منطقه و نقشی که جمهوی اسلامی در مسائل منطقه ایفا کرد بیان فرمودند.
وی با بیان اینکه در این دهه اخیر و شاید بیشتر از یک دهه شعارها بیشتر جنبه اقتصادی داشته است گفت: علت آن است که کشور را آنچه مورد تهدید قرار می‌دهد از ناحیه غفلت دوستان و از ناحیه تهدید دشمنان مسائل اقتصادی بوده است که پیوست فرهنگے هم داشته است.
امینی تاکید کرد: اصرار ما این است که اقتصاد، سیاست، مسائل خدمات و مسائل اجتماعی باید پیوست فرهنگی داشته باشد.شعار، علی الظاهر اقتصادی است ولی پیوست فرهنگی دارد.
وی با اشاره به شعار سال که حمایت از کالای ایرانی است افزود: این شعار شامل کالای ایرانی، کارگر ایرانی، قیمت ایرانی، تعصب ملی، تولید ملی، اقتصاد ملی و... است.ڪه این‌ها مسائل فرهنگی است در حالی که شعار ظاهراً اقتصادی است.
امینی با اشاره به سه ضلعی که باید این شعار سال را عملیاتی کند بیان کرد: ضلع اول دولت است نه قوه مجریه، مسئولین نظام در هر کجا، این بد است که ما در مسائل امنیتی داخل کشور، در مسائل امنیتے ِخارج کشور نقش بسزایی داریم در روزگاری که داعش در ۴۰ کیلومتری کشور آمد ولی بحمدالله نظام ما، دولتِ این مجموعه نگذاشتند ناامنی به داخل کشور رسوخ کند. آیا این مجموعه توانمند نمی‌تواند با قاچاق کالا مبارزه کند؟ نمی‌تواند جلوی قاچاق را بگیرد؟ بخواهیم می‌شود.
وی تصریح کرد: مسئله بعد واردات بی رویه و واردات غیرضروری است. دولت باید مواظب باشد به کسانی که دنبال صرفاً سود هستند اجازه واردات ندهد بعضی ها، متاسفانه کلان کشور را نگاه نمی‌کنند، امنیت اقتصادی را نگاه نمی کنند و فقط جیبشان را نگاه می‌کنند گاهی در دولت هم هستند گاهی هم در ملت هستند، این آدم ها را میشود شناسایی کرد، میشود مجوز نداد، میشود جلویشان را گرفت.طبق تعبیر مقام معظم رهبری از آتش بزنید کالای قاچاق را، شاید آتش زدن اموال و تضیعِ مال، حرام است اما وقتی قرار است اقتصاد نابود شود، اصلا آتش بزنید و نگذارید این کالاها را وارد بازار کار و بالاتر از این زمینه صادرات را هم فراهم کنند که بعضی از صادرکننده ها می گویند ما را به خدا می رساند تا یک کالایی را صادر کنند.
وی با اشاره به ضلع دوم که تولید کنندگان هستند گفت:بهترین مبلّغ برای کالای ایرانی کیفیت است، تولیدکنندگان نقش اساسی دارند در بالا بردن کیفیت کالای ایرانی.
امینی به ضلع سوم هم اشاره کرد و افزود: ضلع سوم طرف هر تیم بیگانه بودن مثال قریب به ذهن است که ما تعصب داشته باشیم روی کالای ایرانی، روی کارگر ایرانی، ما سه بار کالای ایرانی بی کیفیت ایرانی را خریداری کنیم چون پول ما کارگر خودمان را اداره میکند، کارخانه خودمان را اداره می‌کند، ولی یک بار کالای خارجی را نخریم چون، پول ما کارخانه کره را کارخانه ژاپن را کارخانه بازار مشترک را وسیع می‌کند.این فرهنگ و تعصب خرید کالای وطنی را در آمریکا هم می‌بینیم که این مسئله مهمی است، فروشنده ما قاچاق را باید منکر بداند، نیاورد و خریدارِ ما هم همچنین.
وی ادامه داد: این سه ضلع می تواند شعار سال را عملیاتی کنند و انشاءالله انتهای سال هم کیفیت کالای ایرانی و خریدارِ کالای ایرانی و این تعصب را در همه افراد جامعه ببینیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار