خبرهای داغ:
به مناسبت میلاد حضرت علی(ع)، روز جمهوری سلامی و روز طبیعت؛
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: گردشگران نوروزی و علاقه مندان به طبیعت همزمان با میلاد امام علی (ع)، روز جمهوری اسلامی و روز ملی انس با طبیعت می توانند به صورت رایگان از موزه تاریخ طبیعی در تبریز دیدن کنند.
کد خبر: ۹۰۰۳۰۴۶
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، میرمحسن حسینی قمی در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: این اقدام در راستای گرامی داشت میلاد امام علی (ع)، روز جمهوری اسلامی و روز ملی انس با طبیعت و نیز با هدف آشنایی بیشتر مردم با محیط زیست و آگاه سازی درباره اهمیت حفظ طبیعت و حیات وحش انجام می شود.
وی افزود: موزه تاریخ طبیعی تبریز دارای مجموعه‌های متنوع جانوری منحصر بفرد از جمله 38 گونه پستاندار، 49 گونه پرنده، 13 گونه خزنده، 9 گونه آبزی، دو نوع سنگواره و نمونه‌هایی از سخت پوستان و بندپایان است.
حسینی قمی گفت: طبیعت، حیات وحش و تنوع زیستی میراث ارزشمندی است که بشر آن را از نسل‌های قبل به امانت گرفته است که باید به نسل‌ آینده بسپارد و حفاظت از آن، ریشه در اخلاق، فرهنگ و اعتقادات ملت‌ها دارد.
وی خاطرنشان کرد: در آذربایجان‌شرقی 346 گونه جانوری موجود است که شامل 52 گونه پستاندار، 225 گونه پرنده، 37 گونه خزنده، 6 گونه دوزیست و 27 گونه ماهی است.
معاون محیط زیست آذربایجان شرقی، بیشترین گونه‌ پستانداران و پرندگان حمایت شده یا کمیاب که تحت چتر حمایت این اداره کل قراردارند را مارال، شوکا، پلنگ، خرس قهوه‌ای، کل و بز وحشی، سیاه گوش، گربه وحشی برشمرد.
وی، پرندگان حمایت شده توسط محیط زیست را، پرندگانی همچون سیاه خروس، قرقاول، دراج، طرلان و سایر پرندگان شکاری و طیف وسیعی از پرندگان کوچک (پاسری فرم ها) عنوان کرد.
حسینی قمی اظهار کرد: زیست گاه‌های آبی مهم و با ارزشی در استان نظیر تالاب بین‌المللی قوریگل و تالاب‌های حاشیه دریاچه ارومیه، جنگل‌ها و زیست گاه‌های حاشیه ارس و دریاچه‌های پشت سدها وجود دارد که مأمن پرندگان متنوع و حمایت شده، در حال انقراض و آسیب پذیر است.
موزه تاریخ طبیعی تبریز در محل اداره‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی واقع در اول خیابان آزادی است و از ساعت 9 تا 14 پذیرای میهمانان نوروزی است.
استان آذربایجان‌شرقی با داشتن پناهگاه حیات وحش کیامکی، منطقه حفاظت شده ارسباران، اثر طبیعی ملی منطقه فسیلی مراغه، منطقه شکار ممنوع کاغذکنان، سهند، جزیره اسلامی، یکانات، چاراویماق، میشو داغ، تالاب بین‌المللی قوریگل، تالاب قره‌قشلاق از غنی‌ترین استان‌های کشور است.

ارسال نظرات