خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: مردم ایران باید اصلی مهم را در مسائل اقتصادی خود بپذیرند آن را به فرهنگ خانوادگی خود تبدیل کنند و آن هم اینکه محور خریدهایشان، کالای ایرانی باشد.
کد خبر: ۹۰۰۳۰۷۹
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۹
خرید کالای داخلی باید به فرهنگ خانوادگی مردم ایران تبدیل شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۷ توسط رهبر معظم انقلاب به نام «حمایت از کالای ایرانی» اظهار کرد: این نامگذاری و حمایت از کالای ملی، استمرار سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: یکی از مهمترین مولفه‌های این نوع اقتصاد، حمایت از کالای داخلی است و بر این اساس همه آحاد وظیفه دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه در این زمینه مسؤولان و مردم هر یک دارای تکالیف مربوط به خود هستند گفت: مسؤولان باید برای حمایت از کالای ایرانی، برنامه روشنی داشته باشند و به کلیات بسنده نکنند.

وی ادامه داد: صرف نامگذاری از سوی رهبر معظم انقلاب، نگاه‌ها را به سمت کالای داخلی جذب کرده است، ولی باید اقدامات عملی در این زمینه صورت بگیرد.

حسینی مقدم با بیان اینکه امسال در همه خیمه‌های معرفت استان قم، فقط جوایز ایرانی در اختیار برندگان مسابقات قرآنی و فرهنگی قرار می‌گیرد گفت: در راستای عمل به مطالبات رهبری، هیچ کالای غیر ایرانی خریداری نشده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم عنوان کرد: این کار متناسب با نگاه رهبری و نامگذاری سال صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه حمایت از تولید ملی فقط مربوط به یک سال نیست گفت: باید برای همیشه، این مسئله فرهنگ‌سازی شود که حمایت از کالای ایرانی، یک اصل مهم اقتصادی محسوب شود تا در نهایت شاهد تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشیم و این مسئله وظیفه مردم است.

حسینی مقدم افزود: مردم ایران باید اصلی مهم را در مسائل اقتصادی خود بپذیرند آن را به فرهنگ خانوادگی خود تبدیل کنند و آن هم اینکه محور خریدهایشان، کالای ایرانی باشد و برای خرید محصولات خارجی دنبال بهانه نگردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم بیان کرد: شهید مدرس سال‌ها پیش و در حمایت از کالای ایرانی گفته بودند کرباسی که غیر ایرانی باشد را نمی‌پوشم، امروز هم رهبر معظم انقلاب برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بحث حمایت از کالای ایرانی را به عنوان یکی از مهمترین راهکار‌ها مد نظر قرار داده‌اند و آن را به عنوان شعار سال تعیین کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان کالای داخلی هم باید صادقانه و خالصانه، همه همتشان را برای ارتقاء کیفی محصولاتشان صرف کنند گفت: این برای یک کشور زیبنده نیست که کالای داخلی، کیفیت نداشته باشد و البته مسئولان و نظام اسلامی هم باید حمایت لازم را از تولیدکنندگان داشته باشند.
ارسال نظرات