خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود گفت: پیامبر اکرم (ص) مربی تربیتی امام علی (ع) بودند و زندگی امام علی (ع) در تلاش و مجاهدت نستوهانه در راه خدا بود.
کد خبر: ۹۰۰۳۰۹۸
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس امینی در جشن میلاد امام علی (ع) که به همت پایگاه امام علی (ع) بسیج مساجد و محلات علی ابن ابی‌طالب (ع) در شهرک انقلاب شاهرود برگزار شد، در سخنانی با تبریک میلاد امام علی (ع) و توصیه به تقوا از زبان امام متقین، به خطبه ۱۹۸ نهج‌البلاغه اشاره کرد.
وی افزود: دوای مرض قلب‌هایتان تقواست؛ مرض‌های مربوط به دل نسخه آن تقواست و امام فرمودند: اگر بینایی می‌خواهید، در تاریکی‌هایی که مربوط به دل است، آن بینایی و آن بصر باتقوا حاصل می‌شود.
امام جمعه شاهرود افزود: حتی بالاتر از آن، اجسادتان هم اگر مریض شود، دوای آن تقواست؛ اگر انسان تقوا پیشه کند؛ از محرمات و اگر بتوانند از مکروهات دوری کند، بسیاری از امراض اصلاً سراغش نمی‌آید و اگر سراغش آمد، باز هم این تقواست که به معنای پرهیز و چه به معنای خداترسی و پناه بردن به خدا، مرض‌های جسمانی را درمان می‌کند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود با بیان اینکه تقوا فقط برای آخرت نیست و آثار آن برای دنیا و جسم‌ها هم هست، گفت: صلاح و اصلاح فسادها، نقص‌ها و عیب‌ها در دل‌ها تقواست؛ پس کارکرد تقوا هم جسمی هم روحی و هم دنیوی و اخروی است.
وی با اشاره به بخش‌های از زندگی مولا علی (ع) اظهار کرد: بخش اول از ولادت تا وفات پیامبر اکرم (ص) که چند مرحله دارد که مرحله اول از ولادت تا بعثت به مدت ۱۰ سال و مرحله دوم از بعثت تا هجرت که دوران سخت اول اسلام است و ۱۳ سال طول کشید که می‌توان به نقش علی (ع) اشاره کرد و مرحله سوم از هجرت تا ارتحال پیامبر اکرم حدود ۱۰ سال که مجموعاً ۳۳ سال می‌شود.
امینی با اشاره به بخش دوم زندگی علی (ع) گفت: از وفات پیامبر تا خلافت امیرالمؤمنین (ع) حدوداً ۲۵ سال است و بخش سوم عصر خلافت ظاهری حضرت پنج سال که در این دوران تحلیل جنگ و سختی‌های فراوانی که حضرت متحمل شد.
وی با اشاره به هندسه زندگی امیرالمؤمنین (ع) بیان کرد: زندگی حضرت در سختی، مشکلات، جهاد و تلاش نستوهانه در راه خدا بود.
امام جمعه شاهرود با اشاره به مراحل تربیت امیرالمؤمنین (ع) که بسیار مهم است، گفت: جداب از حضرت ابوطالب که موحد است و مادر ایشان فاطمه بنت اسد، بهترین و عالی‌ترین مربی امیرالمؤمنین، پیغمبر خاتم بود و مولا علی هم در نهج‌البلاغه و هم در جا‌های دیگر بیان می‌کنند که پیغمبر ریزترین نکات مسائل اخلاقی و تربیتی و مسائل فوق تربیت و ماورایی را قبل از اسلام به امیرالمؤمنین بیان می‌کردند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها