با شعار «احیای معنویت در بهار طبیعت»؛

اعتکاف در 150 مسجد آذربایجان شرقی در حال برگزاری است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اعلام این خبر، گفت: در این ایام در تمامی شهرستان های استان مساجد جامع و تعدادی دیگر از مساجد میزبان معتکفین است و در شهرستان تبریز نیز تعداد 43 باب مسجد برای این منظور اختصاص یافته است.
کد خبر: ۹۰۰۳۱۰۳
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آإربایجان شرقی، حجت الاسلام شهاب الدین حسینی اظهار کرد: در شهرستان تبریز که شهرهای سردرود، ایلخچی و باسمنج را نیز شامل می شود، حضور در مراسم اعتکاف از 19 تا 28 اسفند ماه گذشته با ثبت نام اینترنتی صورت گرفت و علاقمندان نسبت به نام نویسی خود در مساجد یاد شده اقدام نمودند.
وی با اشاره به اینکه ثبت نام اینترنتی برای نخستین بار از سال گذشته در تبریز ابداع شده است، ادامه داد: با این اقدام پارسال 25 درصد از شرکت کنندگان در مراسم اعتکاف نسبت به سال 1394 افزایش پیدا کرد و به همین جهت برای مراسم اعتکاف امسال نیز در بسیاری از شهرهای بزرگ این طرح اجرایی می شود.
حجت الاسلام حسینی تعداد شرکت کنندگان در سنت حسنه اعتکاف در سال 1396 آذربایجان شرقی را 20 هزار نفر اعلام کرد و افزود: برای سالجاری نیز تمهیدات و امکانات لازم برای پذیرش این تعداد در نظر گرفته شد، اما به توجه به تعطیلات سال جدید در صورتی که تعداد معتکفین کمتر باشد، ادغام چند مسجد محتمل خواهد بود.
وی، برگزاری دعای «ام داوود» در روز سوم اعتکاف را از جمله برنامه های مهم این سنت حسنه در استان بیان و اظهار کرد: کتابچه ای نیز در این رابطه چاپ و در اختیار معتکفین قرار گرفته است.
حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: علاوه بر این، هر روز برنامه های زنده قرآنی، اذان زنده، برنامه های معنوی و سخنرانی های اعتقادی در مساجد یاد شده اجرا خواهد شد.
وی از ممنوع بودن ورود تلفن های همراه دوربین دار به داخل مساجد در ایام اعتکاف خبر داد و افزود: این اقدام در راستای ایجاد امنیت بیشتر و رعایت مسایل امنیتی صورت می گیرد.
وی، شعار اعتکاف سال جاری قمری را «احیای معنویت در بهار طبیعت» اعلام کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار