خبرهای داغ:
به مناسبت میلاد مولای متقیان امام علی(ع)؛

آیین بزرگداشت روز پدر در اداره آموزش و پرورش دامغان برگزار شد

آیین بزرگداشت روز پدر به مناسبت میلاد مسعود مولای متقیان امام علی(ع) با سخنرانی امام جمعه این شهرستان و تقدیم هدایا به کارکنان در اداره آموزش و پرورش دامغان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۰۳۱۰۷
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در آیین جشن میلاد مولای متقیان حضرت امام علی(ع) و گرامیداشت روز پدر ویژه کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان دامغان که در محل سالن شهید علی آبادی این اداره برگزار شد، ضمن برشمردن برخی فضائل از دریای پرفضیلت شخصیت امیرمؤمنان، اظهار داشت: امام علی(ع) لحظه‌ای از هدایت مردم و خدمت به اسلام و امت رسول الله خسته نشد؛ سیره آن حضرت را باید الگوی کار و زندگی خود قرار دهیم.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه مرکز ثقل فرهنگی هر شهر، استان و کشور آموزش و پرورش و دستگاه تعلیم و تربیت است، خطاب به کارکنان اداره آموزش و پرورش گفت: کار خود را کوچک نشمارید و فرصت ارزنده و طلایی خدمت در این عرصه را قدر بدانید، بخش مهمی از آینده، آینده‌سازان این دیار با خدمات و هدایت‌های شایسته شما رقم می‌خورد.

وی با اشاره به اینکه عدالت در قول و عمل و خدمت بی‌دریغ به مردم را باید از امام علی(ع) بیاموزیم، تصریح کرد: عناوین و پست‌ها و جایگاه‌های این دنیا همه اعتباری و زود گذر است، فرد تا هنگامی که بر صندلی مسئولیت و مدیریتی نشسته است به ظاهر احترام ویژه دارد و پس از آن به فردی عادی برای مردم بدل می‌شود، خدمت صادقانه است که نام و یاد انسان را جاودانه می‌کند.

حجت الاسلام حسینیان با بیان اینکه در آیات و روایات دنیا را دارغرور و سرای فتنه نامیده‌اند، افزود: دنیا محل آزمایش است و جای قرار نیست بلکه دار فرار است، دنیا فرصتی برای آباد کردن آخرت است آنجا که دار حقیقت ، اقامتگاه جاودانگی ، سرای جزا و پاداش و تجلی واقعی همه نیکی‌ها و بدی‌ها است.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان اضافه کرد: در آخرت هر کس بر اساس استحقاق و اعمال خود به جایگاه شایسته‌اش می‌رسد حال آنکه در دنیا اینگونه نیست و بسیاری از افراد براساس اتفاق، شناخت‌ها، رابطه‌ها و رخدادها به جایگاهی دست می‌یابند از این رو هیچگاه نباید به پست و مسئولیت و قدرت دنیوی مغرور شویم و اصل خدمت به خلق را از یاد ببریم؛ همانا حل مشکل یک مؤمن در نزد خدا برابر با یک حج، یک عمره و اعتکاف در خانه خدا ذکر شده است.

گفتنی است تقدیر امام جمعه دامغان از خدمات گسترده اداره آموزش و پرورش این شهرستان در امر اسکان مسافران نوروزی، تقدیم هدایا از سوی مدیریت این اداره به کارکنان به مناسبت روز پدر و مولودی خوانی یکی از ذاکران اهل بیت(ع) از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها