امام جمعه دلگان:

اعتکاف فرصت مغتنمی برای خودسازی و تهذیب نفس/ حکومت عدالت محور امام علی (ع) بهترین الگوی دولتمردان برای مبارزه با ظلم است

امام جمعه دلگان گفت: حکومت عدالت محور امام علی (ع) بهترین الگوی دولتمردان و سیاستمدران برای مبارزه با ظلم است
کد خبر: ۹۰۰۳۱۰۹
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸
به گزارش خبرنگار بسیج از دلگان، حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر دلگان با اشاره به سالروز میلاد حضرت امام علی (ع) در ۱۳ رجب که آغاز ایام الیبض است، گفت: تنها مولود کعبه، تربیت یافته در دامان و مکتب پیامبر اسلام، اولین مسلمان، شجاع‌ترین مجاهد فی سبیل الله، مومن حقیقی، عابد متقی جمعی از دریای بیکران اوصاف امیرالمومنین علی (ع) است.

خطیب جمعه این هفته شهر دلگان با بیان اینکه اوصاف مذکور از امام علی (ع) بعد از پیامبر گرامی اسلام شخصیتی بی نظیر و بی مانند می‌سازد، اظهار کرد: به همین دلیل رسول گرامی اسلام آن حضرت را از سوی خداوند وصی و امام المسلمین بعد از خود معرفی کرد.

وی با تاکید بر اینکه از مهم‌ترین ویژگی‌ها و فضائل امام علی (ع) عدالت محوری ایشان و مبارزه با ظلم و جور است، افزود: این ویژگی برای هر کس که ادعای محبت و پیروی از آن حضرت را دارد، صفت بارزی است که باید خود را به آن متصف کند.

حجت الاسلام والمسلمین بامری اضافه کرد: حکومت عدالت محور امام علی (ع) برای دولتمردان و سیاستمداران مسلمان در هر زمان به ویژه زمان حاضر بهترین الگو برای مبارزه با ظلم خارجی و فساد است.

امام جمعه دلگان با اشاره به مراسم معنوی اعتکاف که از سالروز میلاد امام علی (ع) آغاز و تا سه روز ادامه دارد، بیان کرد: مراسم معنوی اعتکاف فرصت مغتنمی برای خودسازی، عبادت و همچنین تهذیب نفس است.

وی با تاکید بر اینکه انجام این مراسم در مسجد، فضای معنوی اعتکاف را در اجتماع مومنان بیشتر ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: اعتکاف در مسجد، این فرصت را به انسان می‌دهد تا در رابطه خود با خالق و پروردگار با تدبر و تفکر بیشتری بیاندیشد.
ارسال نظرات