امام جمعه حومه شرقی یزد:

انس با خدا و محبت او؛ بزرگترین بهره معنوی اعتکاف

امام جمعه حومه شرقی یزد در جمع معنوی معتکفین مسجد جامع رحمت آباد که به همت بسیجیان پایگاه شهید هاشمی نژاد برگزار شده؛ حضور پیدا نمود.
کد خبر: ۹۰۰۳۱۷۹
|
۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ آیت الله مدرسی در این جلسه گفت: یکی از سنت‌های حسنه و مستحبات اسلامی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی احیا گردید سنت اعتکاف است. این سنت در طول تاریخ اسلام و ادیان آسمانی طرفداران و عاملانی داشته و در بلاد اسلامی بطور عموم و شهر‌های شیعه و مراکز حوزوی بطور خاص مورد توجه بوده است.
وی در ادامه افزود:مساجد شهر‌های مقدس نجف و کربلا و کاظمین و سامرا و مشهد و قم و اصفهان و شیراز و بسیاری شهر‌های شعیه، خاطره حضور پرنور نیایشگران و معتکفان «ایام البیض» ماه رجب و احیاناً دهه آخر ماه رمضان را در سینه دارند.
وی همچنین اذعان کرد:این عبادت که قبل از پیروزی انقلاب حالت فراگیر و عمومی داشت، در چند ساله اخیر در میان جمع کثیری از صالحان و نیکان و خواهران و برادران دینی از اقشار گوناگون اجتماعی به ویژه دانشجویان و طلاب، متداول گردیده است و مساجد بسیاری از شهر‌های ایران و جهان اسلام پذیرای مهمانان خدا در ایام البیض ماه پربرکت رجب است.
وی بیان کرد: آنچه انسان در تنهایی و خلوت از عبادت می‌چشد و درمی یابد بسیار ارزشمندتر و شیرین‌تر از چیزی است که در میان غوغای اجتماع از عبادت درک می‌کند. بهترین بهره‌ای که از این خلوت می‌توان به دست آورد، انس با خداوند و محبت او می‌باشد که بزرگترین گنجینه سعادت است؛ چرا که محبت برای انسان حاصل نمی‌شود. مگر به انس با خدا و انس هم به دست نمی‌اید، مگر با فکر و شرط آن، اطمینان خاطر و فراغ دل است و فراغ موقوف است به تنهایی و دوری از خلق است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار