معاون فناوری و پژوهشی وزارت صنعت، معدن و تجارت خواستار شد
یک استاد دانشگاه گفت: ایجاد محدودیت برای ورود بی رویه و غیرضروری کالاهای خارجی به کشور و نیز حمایت از تولید داخلی از وظایف دولت است که باید با جدیت دنبال شود.
کد خبر: ۹۰۰۳۱۹۱
|
۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، قبادیان معاون فناوری و پژوهشی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ایجاد محدودیت برای ورود بی رویه و غیرضروری کالاهای خارجی به کشور و نیز حمایت از تولید داخلی از وظایف دولت است که باید با جدیت دنبال شود.

وی در ویژه برنامه همگام با شعار سال رادیو گفت و گو با محوریت تحلیل نام گذاری سال جدید به نام حمایت از کالای ایرانی در ابتدا اظهار داشت: برای اینکه در تحقق شعار سال موفق شویم، دولت و مردم باید هرکدام نقش خود را به درستی اجرا کنند.

وی افزود: مردم باید در مصرف کالاهای ایرانی اهتمام ورزند و از تولید کالای داخلی حمایت کنند.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: دولت هم باید در دو بخش سیاست‌گذاری کند. اولین مسئله ایجاد محدودیت برای ورود بی رویه و غیرضروری کالاهای خارجی به کشور و موضوع دوم نیز حمایت از تولید داخلی است که باید با جدیت دنبال شود.

این مقام مسئول کیفیت کالا و قیمت متناسب را از عوامل مهم تشویق مردم به کالاهای ایرانی برشمرد و افزود: تولید کنندگان باید توجه داشته باشند، صورتی موفق خواهند شد که این دو ویژگی را رعایت کنند.

قبادیان یادآور شد: ما در وزارت صنعت در بخش قوانین و مقررات برنامه هایی را در راستای تسهیل گری در تولید حمایت از تولید در نظر داریم.

معاون فناوری و پژوهشی وزارت صنعت ادامه داد: از طرفی هم با کمک محققان و طرح های آنها بحث کیفی سازی و استاندارد سازی آن را دنبال می‌کنیم.

ارسال نظرات