در حالی تعداد نمایندگان امضا کننده طرح اعاده اموال نامشروع از ۱۸۰ نفر عبور کرده که قرار است این طرح بعد از ایام تعطیلات نوروزی به صورت یک فوریتی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شود.
کد خبر: ۹۰۰۳۲۰۵
|
۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان اوائل اسفند ماه سال گذشته از سوی جمعی از نمایندگان مجلس تدوین و ارائه شده بود.دربرگیری این طرح شامل همه مدیران کشور از ابتدای انقلاب تاکنون می‌شود، اما به دلیل ملاحظه‌ای که وجود دارد، مدیران کشور دو لایه شده‌اند، یکی مدیران ارشد، رؤسای قوا و معاونین آنها، وزرا و معاونین وزرا، استانداران و معاونین استانداران و شهرداران مراکز استان‌ها و معاونین آنها، اگر 30 مرکز استان را هم فرض کنیم، البته تعداد استان‌ها در گذشته کمتر هم بوده است، تعدادشان زیاد نمی‌شود.

 تاکنون  این طرح با هماهنگی  نمایندگان و کارشناسان آماده شده و هیئتی نیز موظف است رأسا نسبت به اموال این دسته از مسئولین ورود کرده و رسیدگی کند و اموال نامشروعی اگر یافت شد به بیت‌المال برگردد.  اما مسئولین دیگر که شامل همه نمایندگان مجلس، قضات، مدیران کشور و همه شهرداران سراسر کشور و همه منصوبین مقام معظم رهبری و فرماندهان نیروهای مسلح، تقریبا مسئولی نمی‌ماند که جا افتاده باشد، طبق این طرح مقدمه‌ای برای رسیدگی به اموال‌شان لازم دارد.

در حال حاضر بیش از 180 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیش نویس طرح اعاده اموال نامشوع مسئولان را امضا کرده اند. بر اساس اعلام اولیه قرار بود این طرح به صورت دو فوریتی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شود اما با تغییراتی که در این طرح صورت گرفت نمایندگان اصلی تدوین کننده طرح تصمیم گرفته اند این طرح را به صورت یک فوریتی بعد از ایام تعطیلات نوروزی تقدیم هیئت رئیسه مجلس کنند.

ارسال نظرات