رسول خدا، علی را معیار تشخیص حق و باطل قرار داد و در کتب همه مذاهب اسلامی از پیامبر نقل شدکه« یا علی اگر نبودی، مومنان بعد از من شناخته نمی شدند »
کد خبر: ۹۰۰۳۲۲۳
|
۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳
به گزارش خبرنگار بسیج ،در زمانی که تمام هنر شیطان تکثرگرایی دینی و در پی رسمیت بخشیدن به هر روایت از دین است، امام علی بهترین معیار است. وقتی محبتش معیار است که «یا علی دوست نمی دارد تو را مگر مومن و دشمن نمی دارد تو را مگر منافق»، دیگر گفتار و رفتارش که جای خود دارد.
✅اگر تمام مشکلات امروز جهان اسلام را در فردگرایی ، نفوذ منافقان، فتنه ها و نشناختن روایت اسلام ناب از اسلام امریکایی بدانیم ، امام علی همان کلمه عبور از این بحرانهاست .
✅بسیاری از اختلافات سیاسی با قوانین نهج البلاغه رفع شدنی است البته اگر اساتید علوم سیاسی ما بجز نظریات سوسیالیستی، سکولاری، ماکیاولی، چیزی از نهج البلاغه بخوانند ولااقل مثل مقالاتISI بهاء دهند .آن وقت سیاست هم پدر خواهد داشت هم مادر، متون سیاسی هم زیبا خواهند بود هم واقعا صادق .
✅بسیاراتی از شبهات اجتماعی و بحث همه پرسی ها درباره واجبات الهی، کنار می رود البته اگر هر روز ورقی از نهج البلاغه تقویم کاری و رومیزی مسول ما باشد.
✅ترس از اجرای عدالت و نگرانی از جنجال آفرینی خواص ونخبگان دیگر وجود نخواهد داشت، البته اگر قاضی ما مشق نهج البلاغه کند که از ملامت ملامتگران نباید هراسد .
✅اگر سبک زندگی امروز ما که مثل تصمیمات برخی مدیران از موانع پیشرف است و باید دگرگون شود، بهترین گزینه برای تغییر، یادداشت مولا علی است. نمی توان روزانه هر پیامکی رد و بدل کرد ولی ازمیان هزارن پیام ، یک کامنت از نهج البلاغه مولاعلی نگذاشت.
✅وقتی متری در دست ما نباشد معلوم است که اندازه پارچه ها کوچک و بزرگ می شود. بزرگ تو، کوچک من وکوچک تو، بزرگ من می شود، خریدار و فروشنده هیچگاه به تفاهم نمی رسند ، قضاوت های ما با هم فرق می کند ، اختلافات ما به جدل می کشد و بی پایایان می ماند. هیچ کس از اسب منیت و نظرش پایین نمی اید ،یکی می گوید ما وظیفه بهشت رفتن مردم را نداریم یکی می گوید ما نباید جهنم را در مسیر مردم قرار دهیم وقتی مبنا را فراموش کنیم تمام واژه های خوب، فاصله ای برای بد شدن ندارند.
✅وقتی معیاری نباشد، آزادی، عدالت، حقوق شهروندی، صداقت ، شفاقیت، انتخابات و همه و همه می تواند خیلی سریع زشت شوند وقتی متری نباشد که اندازه صحیح آنها را گرفت و به جامعه داد، مردم بجای نوش، نیش تحویل هم می دهند
✅نهج البلاغه این فرصت نجات را به چشم ها می دهد که زیبا را زشت نبیند و زشت را زیبا نداند با علی می توان، زیبایی را زیبا، زشت را همان زشت ،حق را حق و باطل را همان حقیقت باطل دید حالا به هر رنگی که درآید.

#یادداشت روز؛ احمدملاشاهی
ارسال نظرات