خبرهای داغ:

۲۵ هزار جهادگر قرارگاه جهادی امام رضا(ع) از سال۹۳ تا ۹۶ به خوزستان اعزام شدند

مسئول اردوهای جهادی قرارگاه امام رضا(ع) گفت: از سال ۹۳ تا ۹۶ جمعیتی بالغ بر۲۵ هزار نفر از استان‌های مختلف اعزام شدند و ۵ هزار نفر از این تعداد را نیروهای بومی تشکیل می‌دهد.
کد خبر: ۹۰۰۳۲۳۱
|
۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱

بابک بهادری در گفت‌و گو با خبرنگاربسیج در اهواز درباره فعالیت جهادگران قرارگاه امام رضا(ع) اظهار داشت: از سال93 در استان خوزستان فعالیت‌های جهادی قرارگاه آغاز شد و علت شروع از خوزستان به دلیل نگاه جهادی و ثمر بخش حضرت آقا به اردوهای راهیان نور بود همچنین اهالی خوزستان کمی نگران این موضوع بودند که اردوهای راهیان نور در استان برگزار شود اما خروجی کافی برای بومیان نداشته باشند.

وی با تاکید بر آغاز طرح از استان خوزستان؛ افزود: شروع اقدامات جهادی قرارگاه با طرح‌های عمرانی در خوزستان آغاز شد و دو منطقه اروندکنار و خرمشهر محور طرح قرار گرفت همچنین سال به سال محورها افزوده شد تا جای که در سال96 پنج محور در دستور کار قرارگاه قرار گرفت.

مسئول ارودهای جهادی قرارگاه امام رضا(ع) بیان کرد: خرمشهر، آبادان حاشیه شهر اهواز، شادگان، قیضانیه، ایذه و باغملک در طرح سال96 زیر پایلوت کار عمرانی قرار گرفت همچنین در کار درمانی و دندانپزشکی نیز از سال 93 خدمت به مردم مناطق مختلف آغاز کردیم و امسال نیز در کوی آل‌صافی اهواز خدمات رایگان دندانپزشکی از 8 صبح تا 8 شب ارائه می‌شود که امروز اختتامیه کار است.

وی درباره تعداد شرکت کنندگان از زمان شروع اردوهای قرارگاه امام رضا(ع) تصریح کرد: از سال 93 تا 96 جمعیتی بالغ بر25 هزار نفر از استان‌های مختلف اعزام شدند و 5 هزار نفر از این تعداد را نیروهای بومی تشکیل می‌دهد.

بهادری درباره فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی افراد در مناطق محور عنوان کرد: در روستاهای شادگان طرح زهکشی را داشتیم که برای رونق زمین‌های کشاورزی بود که از آبکشی‌های دور مانده بودند، اتفاق مثبتی که برای این زمین‌ها افتاد این بود که برداشت کشاورز از 8 الی 12 تن افزایش داشت.

وی ادامه داد: در زمینه فرهنگی نیز تعمییر و بازسازی اکثر مدارس حاشیه شهر اهواز به عهده جهادگران ما بود که کلاس‌های فرهنگی نیز توسط افراد قرارگاه برگزار شد.

مسئول اردوهای جهادی قرارگاه امام رضا(ع) درباره فعالیت‌های درمانی جهادگران گفت: در این مدت10 روز تشکیل کلینیک پزشکی در حاشیه شهر اهواز اتفاق بسیار خوبی بود که رخ داد و استقبال بسیار خوبی شد که روزانه بالغ بر 350 نفر ویزیت و حدود 80 نفر نیز درمان می‌شدند.

وی درباره استقبال مردم بومی شهرهای خوزستان تاکید کرد: مردم مناطق دور افتاده ناراحت بودند و گمان می‌کردند که مسئولان آن‌ها را فراموش کرده‌اند اما با حضور جهادگران؛ مردم پس از روز اول جهادگران ما را همراهی و مشکلی را حل می‌کردند و با استقبال بسیار خوب همدلی بین جهادگران و مردم منطقه اتفاق می‌افتاد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها