علی عامری

فرصتی برای رسیدن به خود

ایام‌البیض و اعتکاف سه‌روزه در مساجد فرصتی است تا به خود بیندیشی.
کد خبر: ۹۰۰۳۲۷۶
|
۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود.
خداوند این فرصت را فراهم کرده تا همزمان با ولادت مردی که از خانه خود پا به عرصه هستی گذاشت و خود نیز سه روز بدو تولد را معتکف در خانه او بوده است، عاشقان و ارادتمندان او نیز این فرصت را غنیمت شمرده و به پیروی از این امام همام سه روز با خود و خدا خلوت کنند و به خودشناسی و خودسازی بپردازند.
به فرمود: ه بزرگان از خودشناسی به خداشناسی می‌رسیم و باید این موضوع را جدی گرفته که اگر خود را شناختیم، خدا را خواهیم شناخت.
سه روز نورانی که از اذان صبح شروع می‌شود و تا اذان مغرب به پایان می‌رسد و تمام این لحظات ناب فقط برای رسیدن به معبودی است که انسان را خلق کرد و اشرف مخلوقات خود قرار داد و همه را بنده او کرد و او را بنده خود تا نشان دهد که اگر همه بنده او هستند، به خاطر این است که این انسان عبد و بنده خداست و برای همین به مقام اشرف مخلوقات رسیده است.
خوشا به حال کسانی که این سه روز در خلوت خود به خودسازی می‌پردازند تا خدا را بشناسند و وقتی از خلوت بیرون آمدند، به دگرسازی می‌پردازند تا زمینه‌ساز خودسازی دیگران به سمت خدا شوند.
اعتکاف یعنی اینکه ما با پای خود به سمت خوبی‌ها حرکت کنیم و بخواهیم از خدا تا او اجابت کند؛ چراکه خود گفت: بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را و اعتکاف یعنی خواندن خداوند و اجابت او در میعادگاه عاشقان الهی یعنی مسجد که سنگر است و باید این سنگر‌ها حفظ شود؛ چراکه قوام و دوام دین به این سنگرهاست و اعتکاف در راستای این موضوع حرکت می‌کند.
خوشا به حال هزاران هزار معتکفان که برای خودسازی رفتند تا خدا را بشناسند و امیدواریم که دعا کنند که آن‌ها که نرفتند؛ در سال‌های بعد مشتاق این خودسازی شوند.
در جنگ نرم امروز آنچه مهم است این خودسازی و شناخت خود است که اگر چنین شود، خداشناسی آمده و توطئه‌های دشمنان اثر نخواهد گذاشت و دشمن هم از همین موضوع ترس و واهمه دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار